JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy 2021. január 1-től a nem előre csomagolt (ömlesztett) tojás esetében nemcsak az országkód magyarázatát, hanem magát a származási ország megnevezésének jól láthatóan és könnyen olvasható módon való feltüntetéséről rendelkezik, valamint a nemzeti zászlót is meg kell jeleníteni - írja közleményében az AMC. A szabályozás célja a termelők pozíciójának megerősítése, a vásárlók választásának megkönnyítése. Hazánk tojásból nettóértékben nettó exportőr, mennyiségben nettó importőr. Utolsó adatok alapján 84 százalék az önellátottsági szint, ezért fontosak a tojótyúk-telepek fejlesztései.
Jön az agrárium csúcseseménye, az Agrárszektor Konferencia!
December 9-10-én rendezi meg a Portfolio Csoport az Agrárszektor Konferenciát, amely ma a hazai agrárium csúcseseményének számít. A kétnapos rendezvény napirendre tűzi azokat a legaktuálisabb és legforróbb témákat, amelyek döntően befolyásolják az agrárgazdasági szereplők üzleti-gazdálkodási tevékenységének eredményességét. A konferencia egyedülálló módon nyújt átfogó információkat az agrárgazdaság helyzetéről, és ad prognózisokat a támogatási, a finanszírozási, a piaci és az üzleti lehetőségekről, emellett napirendre veszi a legfontosabb szabályozási változásokat is. A résztvevőknek lehetőségük nyílik networkingre és kapcsolatépítésre is, és az esemény színvonalát rangos szakmai díjátadó is emeli. Ne hagyja ki az év egyik legfontosabb agráreseményét, jöjjön el a Portfolio Agrárszektor Konferenciára december 9-10-én.- mondta az államtitkár.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy az idei tojás-fogyasztásösztönző kampány Tojás Világnapja alkalmából közterületi hirdetésekkel, rádiószpottal és közösségi média megjelenésekkel is a tojás sokszínűségét mutatja be a fogyasztóknak. Hozzátette, hogy az egy főre eső tojásfogyasztás 2013 óta folyamatosan emelkedik, jelenleg évente több mint 240 darab tojást fogyasztunk fejenként. Ennek az alapját a folyamatosan növekvő tojástermelés teremtette meg. Majd hangsúlyozta, hogy a tojás a legolcsóbban előállítható teljes értékű fehérjeforrásunk, az egyik legkönnyebben emészthető ételünk. 40 féle fehérjét tartalmaz, ezen belül 18 féle aminosavat, amiből 9 esszenciális. Ezen kívül megtalálható még benne A, D, E, B1, B2, B5, B6, B9, B12-vitamin is. D-vitamin tartalma pedig legalább akkora szerepet játszik az immunrendszer megfelelő működésében, mint a C-vitamin. Kiemelte, hogy minden boltban árult tojáson megtalálható, hogy az adott tojás honnan származik, majd arra kérte a fogyasztókat, hogy a nehéz piaci helyzet miatt érdemes a biztonságos, finom és egészséges tojást keresni a boltok polcain.
Szép Imre, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének elnöke elmondta, hogy a cél a teljes önellátottság megteremtése étkezési tojásból, mára az igény 85-90 százalékát termelik meg a magyar vállalkozások. 2013-tól 2020-ig 30 százalékkal nőtt a regisztrált termelés, 860 millió darabról 1,1 milliárd darabra. Jelenleg a termelőknek sok nehézséggel kell szembenézniük, hiszen az elmúlt félévben a takarmányár 35 százalékos drágulását a tojás felvásárlási ár 11 százalékos emelkedése messze nem kompenzálta.