Új piacokat hódítanak meg a magyar élelmiszerek: sokan csaphatnak le rájuk

agrarszektor.hu2024. szeptember 30. 17:38

Négy helyszínből álló, a Balkán-félszigetet megcélzó eseménysorozatot szervezett az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program. A szeptember 11-én indult és a múlt hét végén zárult üzletember találkozók elsődleges célja, hogy az exportpiacot kereső hazai élelmiszergyártók bemutathassák termékeiket a külföldi disztribútoroknak, és a tárgyalásokból aztán konkrét üzleti megállapodások is születhessenek. Az elmúlt három hétben Szófiában, Belgrádban, Szkopjében és Bukarestben rendezett találkozók jóvoltából a jövőben többek között hazai fagyasztott termékek, kézműves sörök, egészséges édességek, magolajok, üdítők és szörpök is bekerülhetnek a helyi élelmiszerláncok kínálatába.

Bulgária fővárosa, Szófia adott otthont a magyar élelmiszerexport fejlesztését célzó balkáni eseménysorozat első állomásának, 2024. szeptember 11-12-én. Az üzleti találkozóra kilenc hazai élelmiszergyártó utazott ki, hogy ott többek között magolajokat, gluténmentes termékeket, kekszeket, üdítőket, szörpöket, illetve nyúlhúst és gyorsfagyasztott termékeket ajánljon az érdeklődő disztribútorok figyelmébe. A termékbemutatókat megelőző piacismereti napon Zemniczky Nándor külgazdasági attasé, Dr. Rossen Tkatchenko a Magyar-Bolgár Gazdasági Kamara elnöke, továbbá Kristian Karailiev, a Fornetti Bulgaria logisztikai vezetője tartottak előadást a helyi kereskedelmi környezetről, logisztikáról, valamint a piac aktualitásairól. Ezt követően a cégek közösen ellátogattak a Fantastico bolgár üzletláncba, továbbá a Kaufland és a Billa helyi egységeibe - írja az AMC közlemény. 

A programsorozat néhány nappal később Szerbia fővárosában, Belgrádban folytatódott, ahol a magyar élelmiszeripari vállalatok az Agrármarketing Centrum és Magyarország belgrádi nagykövetsége által szervezett magyar-szerb élelmiszeripari B2B eseményen mutatkoztak be. A megnyitón beszédet mondott Magyar József, Magyarország belgrádi nagykövete. A magyar élelmiszerek régóta ismertek és kedveltek a szerb fogyasztók körében, amelyet az is jól mutat, hogy az Európai Unión kívüli országok közül a magyar élelmiszerek második legnagyobb felvevője a szerb piac. Az eseményen tizennégy magyar élelmiszergyártó képviselője mutatkozott be számos innovatív termékkel. A palettán szerepeltek többek között funkcionális, mentes élelmiszerek, magas minőségű, egészséges édességek, panírozott termékek, valamint borok. A nagy sikerű találkozón mintegy ötven helyi beszerző vett részt.

A találkozó-sorozat következő állomása Észak-Macedónia fővárosa, Szkopje volt, ahol nyolc magyar cég folytatott üzleti tárgyalásokat mintegy negyven disztribútorral. A feltörekvő macedón és koszovói piac óriási lehetőséget jelenthet a magyar élelmiszergyártóknak. Az eseményen felszólalt Klein András nagykövet. Harasztia Szandra, Magyarország szkopjei külgazdasági attaséja az ország gazdasági helyzetéről, Kerékgyártó Áron Magyarország pristiniai külgazdasági attaséja a koszovói élelmiszeripari szektorról, Vasko Ristovski, az Észak-Macedón Gazdasági Kamara igazgatója pedig a hazai piacról tartott előadást.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
piac, amc, magyar-termék, magyar, élelmiszergyártás, magyarország, élelmiszertermelés, élelmiszergyártó, élelmiszeripari,