PR • 2024. március 18. 19:00
A folyamatosan változó gazdasági környezet, a jelentősen megemelkedett üzemeltetési költség és inputanyagárak, az időjárási szélsőségek gondolkodásra késztetik a gazdálkodókat.
Kevés más megoldás nyújt a mezőgazdaságban ilyen, tudományosan és gyakorlatban is bebizonyított többrétű kihasználhatóságot, mint az optimalizált gumiabroncsnyomással (a tudomány pontosabban gumiabroncs belsőnyomásként fogalmaz) való közlekedés. Függetlenül attól, hogy a gazdálkodó manuálisan vagy kényelmesen, menet közben a fülkéből optimalizálja az abroncsok nyomását, az ökonómiai és ökológiai nyereség mindig azonos:
- Nagyobb vonóerő!
- Magasabb terméseredmény!
- Alacsonyabb talajtömörítő hatás!
- Kevesebb gumiabroncskopás!
- Alacsonyabb üzemanyag-felhasználás!
- Magasabb utazási kényelem!
A Deraland Kft. kínálatában a PTG német cég által fejlesztett és gyártott abroncsnyomás-szabályozó termékek a kézi készlettől egészen a traktor, önjáró betakarító gép vezetőfülkéjéből, akár ISOBUS rendszeren keresztül szabályozható rendszerekig megtalálhatók, melyek segítségével csökkenthető a különböző talajmunkák üzemanyag-felhasználása és a talajtömörítő hatás is. Természetesen vontatmányokra is felszerelhetők a rendszerek.
Miért fontos az abroncsnyomás szabályozása közúton és szántóföldi körülmények között?
Közúton megfelelő nyomás beállításával kisebb az abroncs gördülési ellenállása, ami alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és kisebb gumiabroncskopást eredményez és növekszik a jármű stabilitása. A magasabb közúti abroncsnyomás ezen kívül az üzemanyag-fogyasztást (–5%) és a gumikopást (–20%) is csökkentheti.
Szántóföldi munkák során viszont azért fontos az abroncsok belső nyomásának szabályozása, hogy traktorunk motorteljesítménye és munkaművelethez igazított motorteljesítménnyel arányos üzemi tömege minél nagyobb arányban tudjon hasznosulni, minél kisebb kerékcsúszással. Ehhez viszont megfelelő bordaszám és felfekvési felület szükséges. Az elért jelentős felfekvési felület növekedés (akár 100%-os növekedést is el lehet érni) hatására, azzal párhuzamosan, jelentősen csökken a nyommélység és talajtaposás (akár 50%-os csökkenést is el tudunk érni), ami a vetett növénynek jobb életkörülményeket biztosít. Csökken a kerékcsúszás és több profilborda kapaszkodik, aminek hatására növekszik a vonóerő, a területteljesítmény és csökken az üzemanyag-fogyasztás és a munkaidő. Valamint gépkezelő és gépkímélőbb közlekedést is jelent szántóföldön.
Ha megoldható, akkor kerüljük a nedves, erősen felázott talajon történő munkavégzést, mert minél nedvesebb a talaj, annál alacsonyabb annak hordozóképessége, és annál gyorsabban szenvedhet káros talajtömörödést.
A tömörödött, megfelelő levegő és vízháztartással nem rendelkező talajban a talajkondicionáló szerek sem hasznosulhatnak megfelelően, tehát a ráfordításunk jelentős része is veszendőbe megy, valamint a talaj vízháztartása is jelentősen romlik.
Kérem nézze meg animációs videónkat az abroncsnyomás-szabályozás fontosságáról
A PTG termékei 2 nagy csoportba sorolhatók:
1. Gép álló helyzetében tudjuk a nyomás beállítását elvégezni.
PTG AIRBOOSTER Plus kézi készlet abroncsonkénti nyomásbeállítást tesz lehetővé.
Másodpercek alatti levegőleengedés szántóföldön a maximális talajvédelemért!
1,4 barról 0,8 barra:
- Első abroncs mérete: 540/65 R 28: 30 másodperc/abroncs.
- Hátsó abroncs mérete: 650/85 R 38: 50 másodperc/abroncs.
Kézzel történő fújatás a biztonságos, üzemanyag-takarékos és gumiabroncs kímélő közúti közlekedésért!
0,8 barról 1,4 barra:
- Első abroncs mérete: 540/65 R 28: 40 másodperc/abroncs.
- Hátsó abroncs mérete: 650/85 R 38: 80 másodperc/abroncs.
Kérem nézze meg a készlet használatát működés közben
2. Vezetőfülkéből történő nyomásállítás esetén, legyen szó traktorról vagy annak vontatmányáról, akár komplett kapcsolatról.
1 vezetékes pneumatikus vezérlésű és 2 vezetékes digitális vagy ISOBUS rendszerek érhetők el a PTG termékkínálatában.
Van lehetőség tengelycsonkos hátsó féltengellyel szerelt traktorok esetén, amennyiben rendelkezésre áll a felszereléshez szükséges hely, egy PTG RDS belső egység felszerelésére. Ebben az esetben a hátsó keréken belül kerülnek a levegővezetékek elvezetésre.
Arra hívjuk fel a gazdálkodók figyelmét, hogy elsősorban a talajszerkezet károsításának megelőzésére és a magyar talajok védelmére összpontosítsanak járószerkezeteik megfelelő üzemeltetésével, majd ezt követően keressenek megoldást a talajszerkezet javítására. A megelőzés mindig kifizetődőbb, mint az okozott károk javítása, főleg, hogy a technológia szinte minden traktor abroncsában rendelkezésre áll!
Jól látható, hogy az üzemeltetési költségek, a talajterhelés és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére nem feltétlenül egy nagy értékű új erőgép beszerzésével lehet választ adni, hanem a meglévők hatékonyabbá tételével is el lehet ezt érni, és mindezt egy új gép bekerülési értékének töredékéből. (x)
Kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Facebook - Instagram - YouTube
(x)