Minőség és innováció a tejiparban (x)

agrarszektor.hu2025. január 13. 16:15

Az Alföldi Tej Kft. termékein a KMÉ-védjegy nemcsak presztízs, hanem garancia is a magas minőségre.

Hogyan helyezi egy magasabb polcra az Alföldi Tej termékeit a KMÉ-védjegy?

Az Alföldi Tej Kft. 2003-as alapítása óta folyamatosan bővítette tevékenységét, és mára a magyar tejipar egyik meghatározó szereplőjévé vált. Kezdetben 23 hajdú-bihari tejtermelővel és évente 85 millió liter tej feldolgozásával indultak, de az azóta eltelt két évtizedben olyan dinamikus növekedést értek el, hogy ma már évi 240 millió liter tej feldolgozását végzik. Az Alföldi Tej ma két üzemmel büszkélkedhet, Székesfehérváron és Debrecenben. A cég működésének sarokköve, hogy a magyar gazdák által termelt, kiváló tejet használja fel termékeiben.   

A vállalat számára a kiváló minőségű termékek előállítása mindig is kiemelt fontosságú volt, és ennek elismeréseként a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet is elnyerték.

A KMÉ-védjegy jelentősége

„Ahogy megismertük a logó jelentését és azt, ami mögötte van, egyértelmű lett számunkra, hogy ez a magasabb minőséget képviseli, amelynek egyben szimbóluma is. Úgy éreztük, hogy ez a védjegy kifejezi a küldetésünket, hogy a fogyasztók asztalára a lehető legmagasabb minőségű termékek kerüljenek” – hangsúlyozta Hang Csaba Lajos, ügyvezető igazgató.

A KMÉ-védjegyhez szigorú követelmények tartoznak, amelyek a fogyasztók számára a megbízható minőséget garantálják. „Minden KMÉ-védjeggyel ellátott terméknek rendelkeznie kell olyan tulajdonsággal, amivel az összes többi piacon levő terméknél magasabb szintű kategóriát testesít meg. A tejek esetében a fehérjetartalom az alapösszetevő, melynek élelmiszerkönyvi előírásai minimum 2,9%-os fehérjetartalmat írnak elő, míg a KMÉ-védjegy ennél magasabb, 3,2%-os értéket követel meg” – fejtette ki Kücsön Andrea, minőségirányítási vezető.

Minőségbiztosítás a gyakorlatban

Az Alföldi Tej Kft. szigorú minőségellenőrzési rendszerekkel biztosítja, hogy a termékek megfeleljenek a legmagasabb elvárásoknak. „Rendszereinket a termékminőség folyamatos monitorozását, a higiénés folyamatok felügyeletét, valamint az önellenőrzési terveket szem előtt tartva alakítottuk ki. Ez azt jelenti, hogy minden alapanyagot és készterméket minősítünk, és külső laboratóriumokkal is összeméréseket végzünk” – mondta el Kücsön Andrea.

A védjegy szerepe a mindennapokban

„A védjegy szerepe a márkaépítésben és a fogyasztói bizalom növelésében rendkívül fontos, mert a KMÉ-védjegy nemcsak hitelességet ad a termékeinknek, hanem egyértelműen megerősíti a márkáink presztízsét a fogyasztók, illetve a partnerek szemében is” – emelte ki Hang Csaba Lajos. A védjegy segít abban, hogy a tudatos vásárlók előnyben részesítsék azokat a termékeket, amelyek minőségét a KMÉ-logó garantálja.

Folyamatos fejlődés és fenntarthatóság

„A KMÉ-védjegy folyamatosan arra ösztönöz minket, hogy a termékportfóliónkat fejlesszük. Ez egyértelmű üzenet a partnerek és a fogyasztók felé, hogy elkötelezettek vagyunk a minőség és a magas színvonal iránt” – fogalmazott az ügyvezető igazgató. A fenntarthatósági szempontokat figyelembe véve a vállalat a minőségi, egyben környezettudatos termelési eljárásokat támogatja.

Az Alföldi Tej Kft. sikereinek alapja a hazai gazdák által termelt tej, amelyet a minőség, a folyamatos fejlesztés és az innováció iránti elkötelezettséget szem előtt tartva, helyi munkatársakkal közösen dolgoznak fel és teszik a kész termékeket a magyar emberek asztalára. A KMÉ-védjegy egy olyan minőségi szimbólum, amely hozzájárul a fogyasztói bizalom erősítéséhez, és támogatja a vállalatot abban, hogy vezető szerepet töltsön be a magyar tejiparban.

A vásárlók számára fontos információ, melyik KMÉ-védjeggyel ellátott termékeket érhetik el a hazai boltokban. Ezek a következők:

  • Magyar natúr joghurt;
  • Magyar trappista sajt, zsíros félkemény;
  • Magyar teavaj;
  • Magyar félzsíros rögös túró;
  • Magyar 12 %-os tejföl;
  • Magyar 20 %-os tejföl;
  • Magyar ESL tej 1,5 %;
  • Magyar ESL tej 2,8 %;
  • Magyar UHT tej 1,5 %; Magyar UHT tej 2,8 %;
  • Magyar UHT tej 3,5 %

Az Alföldi Tejről többet a cég weboldalán tudhatnak meg, illetve a vállalat és főbb márkái közösségimédia-csatornáin. 

 

(x)

Címlapkép forrása: Egyéb
Címkék:
tej, alföldi-tej,