Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Egy frissen megjelent tanulmány szerint az Egyesült Királyságban a felnőtt lakosság 60 százaléka, a 16 év alattiak 25 százaléka 2050-re túlsúlyos lehet, ezzel növelve az olyan krónikus betegségek kialakulásának kockázatát, mint a cukorbetegség. Az ECOG (Európai Gyermekelhízás Csoport) kutató szervezet azt állítja, hogy közvetlen összefüggés van a reklámok hatása és a magasabb gyermekkori elhízás ráták között. A reklámszakma vitatja az állításokat.
Az élelmiszerek marketingjére az EU-ban jelenleg önszabályozás van érvényben. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok önként megtartóztatják magukat az egészségtelen ételek reklámozásától, különösen gyermekek számára. A megközelítést 2005-2006 folyamán hagyták jóvá. A reklámipar ekkor egy sor kezdeményezést indított el. Például a reklám világszövetség (World Federation of Advertisers) 2007-ben ígéretet tett a 12 év alatti gyermekek esetében az élelmiszer- és ital- reklámok korlátozására. Az európai üdítőital gyártók pedig kiterjesztették korábbi kötelezettségvállalásukat - miszerint nem céloznak meg közvetlenül 12 év alattiakat - az e-mail, mobiltelefon, kültéri videó és más digitális csatornákra mint reklámeszközökre is.
Az Európai Bizottság figyelmeztette a szereplőket, hogy 2010 során felülvizsgálja, hogy szükség van-e az önszabályozás mellett más eszközökre is. Jelenleg készül a túlsúlyra és táplálkozásra vonatkozó stratégia félidős jelentése, amelyben kiemelik, hogy eddig milyen célokat sikerült elérni, beleértve a marketingre és a reklámozás önszabályozására vonatkozóakat is. A jelentést december 8-9-én egy a belga elnökséggel közösen rendezett konferencián mutatják be.