Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Cégér pályázat célja a dizájn és a bor találkozási pontján a fiatal, tehetséges grafikusok és borászok egymásra találásának elősegítése, valamint a magyar borok vizuális megjelenésének, eladhatóságának javítása - mondta el az első forduló csütörtöki eredményhirdetésén Erdélyi Szabolcs, a projektet gondozó Hybridart Management kreatív vezetője.
A Design Terminállal közösen kiírt pályázat első körének több mint 200 résztvevője Figula Mihály Hét Hektár elnevezésű borához készített címketervet. A beérkezett munkákat neves borászok, gasztronómusok, grafikusok és dizájnszakemberek - Ács Zoltán, Auth Attila, Balla Dóra, Benkő Zoltán, Fabricius Gábor, Figula Mihály, Ipacs Géza, Lelkes László, Németh Ágnes, Rókusfalvy Pál, Tálos Attila és Tiffán Zsolt - bírálták el.
Az értékelésnél a zsűri figyelembe vette a pályaművek grafikai minőségét, a bor mint termékkategória megértését vizuális oldalról, az ötlet és a címke vizuális világának eredetiségét, a termék pozicionálását és azt, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor mint termék lényegét.
Mint bejelentették, a legjobb tíz közé Bogányi Gergely, Gilányi Nóra, Győri Zsolt, José Simon, Kiss Miklós, Kiss Zsombor, Kovács Attila, Szendeff Lőrinc, Szőke Gergely és a Hidden Collectors (Nagy Dániel és Orbán Péter) került be.
Az első körből továbbjutott grafikusokhoz a projekt ezen fázisában csatlakoznak azok a fiatal borászok - Borbély Tamás, Hernyák Tamás, Ludányi Balázs (Centurio Borház), Bock Valér, Csetvei Krisztina, Hagymási Tamás, Juhász Tibor, ifjabb Heimann Zoltán, Molnár Tibor és a történészként ismert Ungváry Krisztián -, akiket a Central European Wine Institue borszakértői választottak ki.
A borászok részvételükkel nemcsak rendhagyó, művészi igényességű cégérhez juthatnak, de felfrissíthetik márkaarculatukat, vagy akár megtehetik a kezdő lépéseket borászatuk új, egységes márkaképének kialakítására is - hangsúlyozta Erdélyi Szabolcs. Jelentkezésével a tíz borász vállalta, hogy egy-egy grafikussal együttműködik a címketervezési időszakban, megismerteti őt a boraikkal, a termőterülettel, és biztosítja számára a tervezéshez szükséges információkat. A grafikus-borász párokat sorsolással döntik el.
A nyertes cégér megalkotója egymillió forintos díjazásban részesül. Az első fordulóban elkészült címketervek a borokkal együtt az Erzsébet téri Akvárium Klubban gasztronómiai napok és kiállítás során mutatkoznak be október 26. és november 7. között. Jövő év tavaszától nemzetközi kiállítások és borkóstoló rendezvények keretében a Berlinben, Rómában, és Párizsban működő Magyar Kulturális Intézetekben a külföldi nagyközönségnek mutatják be a kiállítási anyagot a szervezők.