agrarszektor.hu • 2021. február 17. 06:00
Habár a magyar bárány és húsmarha jelentős része a külföldi piacokra kerül, a K64 Kft. eltökélt szándéka, hogy ez megváltozzon, és a hazánkban felnevelt állatokból előállított kész termék a magyar boltok polcain landoljon. Karkus János, a füzesabonyi cég ügyvezetője az Agrárszektornak elárulta, a jövőt tekintve szeretnék a gazdálkodásukat abba az irányba elvinni, hogy az állatállományukból saját vágással keletkező kész termékeket saját értékesíti hálózattal juttassák el a fogyasztókhoz.
A füzesabonyi K64 Farm Kft. hagyományosan szántóföldi növénytermesztéssel és állattenyésztéssel foglalkozik. Több telephelyen gazdálkodnak, az egyiken juhászatuk van, amelynek a felújítása most történt meg, itt merinói juhokat tenyésztenek. Mint megtudtuk, emellett húsmarhatartással, konkrétan a limousin fajtával is foglalkoznak, amelyek télen bent vannak a telephelyen, ahol a borjakat felhizlalják, és ezt követően kerülnek a vágóhídra.
- mesélte az Agrárszektornak Karkus János.
A szakember elmondta, a jövőt tekintve szeretnék a gazdálkodásukat abba az irányba elvinni, hogy a megtermelt terményt kizárólagosan csak a saját állomány abrakolására használják fel, és a saját vágással keletkező kész termékeket saját értékesíti hálózattal juttassák el a fogyasztókhoz. Hozzátette, folyamatosan próbálnak fejlődni, fejleszteni, az állattartó telepeik felújításának egy része már megtörtént, a húsmarhatartó telepeké most zajlik, emellett pedig az állatok látszámának bővítését is tervezik.
A felvásárlásokat tekinte a bárányoknál az olasz piac, míg a húsmarháknál, illetve borjaknál a török piac a meghatározó, ugyanakkor fontos lenne, hogy magyarországon a fogyasztók magyar termékekkel találkozznak a boltokban - emelte ki Karkus János.