Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Magyar Sörgyártók Szövetsége által végzett sörpiaci elemzés szerint 2018-ban 1.3%-kal több, összesen 6,29 millió hektoliter sört értékesített Magyarországon az öt vezető sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Carlsberg Hungary Kft., valamint a Sörszövetség értékeléséhez adatközlésével hozzájáruló Pécsi Sörfőzde Zrt. Ez hetvenhatezer hektoliter forgalom növekedés 15 millió palackkal több sör elfogyasztását jelenti a tavalyi évben.
A sörpiacon 2018-ban is folytatódott a dinamikus átrendeződés az egyes szegmensek között.
A középkategóriás termékek eladása csekély mértékben, mintegy 1%-kal csökkent, a gazdaságos, saját márkás sörök piacának szűkülése tovább gyorsult. Ez utóbbi termékek piacára a vezető gyártók tavaly már 8%-kal kevesebbet szállítottak. "Új szintre lépett a sörkultúra évek óta tapasztalható fejlődése. Míg az elmúlt években a piac középső kategóriája erősödött, 2018-ban már a prémium és szuperprémium termékek dinamikus növekedése jelezte, hogy a sörfogyasztás a magasabb minőségű termékek irányába fordul. A söripari fejlesztések eredményeként megjelenő új minőségi termékeket a fogyasztók egyre szélesebb köre igényli" - mondta dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
2018-ban folytatódott a növekedés az ízesített és az alkoholmentes sörök értékesítésében is. Az ízesített sörök 317 ezer hektoliterre nőtt forgalma 5%-os bővülésnek felel meg. Az alkoholmentes szegmens értékesítése újabb csúcsot döntött, a kategória mérete 116 ezer hektoliterre nőtt 2018 során.
"A minőségi sörök iránti növekvő kereslet itthon is meghatározza a gyártási kultúra fejlődésének irányát. Az elmúlt években folyamatossá vált a söripari innováció, a kézműves söröket készítők kísérletező kedve pedig további inspirációt adott a nagyobb üzemeknek is. A termelésben végrehajtott fejlesztések olyan minőségi termékeket eredményeznek, amelyek a legmagasabb elvárásokat is ki tudják elégíteni" - tette hozzá az igazgató.
A Sörszövetség tevékenysége nem korlátozódik a sörpiaci trendek értékelésére, hanem célja a sörkultúra és a minőségi sör népszerűsítése is. 2018-ban folytatódott a szervezet "Sör mi több" nevű kezdeményezése, amely a minőségi sörnek a magyar gasztronómiában betöltött tradicionális szerepét, a csapolt sör és a hozzá tartozó vendéglátás fejlődését, a tökéletes sörélmény iránti igényt kívánja erősíteni. A 2014-ben kezdődött munka eredményeként megállt a csapolt sör piaci részének csökkenése. Ez a kategória tavaly már stabilan 10%-ot képviselt a szövetség tagvállalatai által értékesített sör mennyiségéből, forgalma 2018-ban 3,6%-kal nőtt.
Az öt vállalat áfa- befizetései közel 14%-kal nőttek tavaly és meghaladták a 30,5 milliárd forintot. A hazai sörgyárak összes adó és járulékbefizetései meghaladták a 80 milliárd forintot.