Most kell pályázni: hatalmas pénzeket kaphatnak, akik agrártermékeket reklámoznak

Most kell pályázni: hatalmas pénzeket kaphatnak, akik agrártermékeket reklámoznak

agrarszektor.hu
Az Európai Bizottság 2020-ban 200,9 millió eurót szán az EU agrár-élelmiszeripari termékeinek promóciós tevékenységeinek finanszírozására itthon és külföldön, szemben a 2019. évi 191 millió euróval.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Az uniós mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos promóciós kampányok célja új piaci lehetőségek megnyitása az EU mezőgazdasági termelői és a tágabb élelmiszeripar számára, valamint a meglévő vállalkozásuk felépítésének elősegítése, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán. A 2020-as munkaprogram azokra a kampányokra összpontosít, amelyek a legmagasabb növekedési potenciállal rendelkező nem EU-országok, például Kanada, Kína, Japán, Korea, Mexikó és az Egyesült Államok felé irányulnak.

Évente két pályázati felhívást hirdetnek ki a SIMPLE és a MULTI programokra. A kedvezményezettek akár 80%-ig is uniós támogatást kaphatnak a belső piacon vagy harmadik országokban folytatott promóciós kampányaikhoz. A belső piacon és a harmadik országokban az 1144/2014 / EU rendelettel összhangban végrehajtott mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos tájékoztatási és promóciós intézkedésekről szóló pályázatok benyújtási határideje: 2020. április 15. A SIMPLE program végrehajtásáért itthon a Magyar Államkincstár a felelős.

A program kedvezményezettjei:

  • a szakmai szervezetek
  • a termelői szervezetek
  • a termelői csoportok az Art. A 3. sz. 1151/2012 a minőségbiztosítási rendszerekről jogszabály alapján
  • a mezőgazdasági termékek reklámozásáért felelős közérdekű küldetésbe bevont szervezetek (például: Agence Bio, mezőgazdasági kamarák
Kép forrása: Getty Images

A promóciós program a következő termékekre terjedhet ki:

  • Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (EUMSZ) I. mellékletében felsorolt termékek, a dohány kivételével.
  • A következő feldolgozott termékek: sör, csokoládé és abból készült termékek, kenyér, cukrászsütemény, sütemények, cukrászsütemények, kekszek és egyéb pékáruk, növényi kivonatokból készült italok, tészta, só, természetes ínyek és gyanták, mustárpaszta, csemegekukorica, pamut.
  • A szeszes italok oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel.
  • Az eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott bor, valamint a szőlőfajta megjelölésével ellátott bor; egyszerű programok esetén a bort hozzá kell kapcsolni egy vagy több másik termékhez.
  • A halászati termékek, ha egy vagy több termékhez kapcsolódnak.

A promóciós program a következő rendszerekre terjedhet ki:

  • Az EU minőségi rendszerei, nevezetesen OEM (oltalom alatt álló eredetmegjelölés), OFJ (oltalom alatt álló földrajzi jelzés) és TSG (garantált hagyományos termék).
  • Az EU logója az ökológiai termelési módszerről.
  • Az EU RUP logója a legkülső régiók számára.
  • Nemzeti minőségbiztosítási rendszerek, feltéve hogy a látványtervek tiszteletben tartják a származási szabályokat.
Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. november 24. 14:02