agrarszektor.hu • 2020. június 29. 14:30
A nyár közeledtével kezdenek megjelenni a gyümölcsös ízek. Az italok egyre színesebbé és ízletesebbé válnak, amelyeket a fogyasztók előszeretettel osztanak meg ismerőseikkel (pl. Instagram).
Annak ellenére, hogy a Mintel piackutató felmérése alapján a fogyasztók fele aggódik amiatt, hogy a járvány helyzet megváltoztatja életüket, az új élményekről otthon sem hajlandóak lemondani - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Így azoknak az előállítóknak, akik mindent átfogó élményt szeretnének nyújtani meg kell ismerniük a fogyasztást ösztönző tendenciákat és a fotogén, mentes alapanyagokból készült élelmiszerek mikéntjét.
Az otthon főzés nem szab akadályt a fogyasztók kísérletezési kedvének. Az emberek nem csak izgalmas megoldásokat keresnek és próbálnak ki, de a közösségi médián keresztül meg is osztják aztokat. A Pantone festékgyár előrejelzése alapján az idei év színe klasszikus kék, így várhatóan a kék árnyalatban pompázó italok népszerűek lesznek. Ehhez igazodva az előállítóknak olyan összetevőket kell fejleszteniük, amelyek segítségével könnyen elkészíthetők a színpompás italok. Mindemellett előny, ha az alkohol tartalmú italokban is stabilitást mutatnak.
A vizuális megjelenés mellett nem árt, ha a termék minden érzékszervre hatást tud gyakorolni. Ilyen élmény lehet a hő- vagy fény-, illetve a megszokottól eltérő, váratlan ízhatás. A mentesség számos előállító számára prioritás. A fogyasztók elvárásaihoz igazodva jelenleg a színezékek 89%- természetes forrásból származik (2017-ben 76% volt), lefedve ezzel a teljes színpalettát. A fogyasztói elvárások kielégítéséhez mindemellett elengedhetetlen a kiváló alapanyagokból megfelelő szakértelemmel kidolgozott élelmiszerek előállítása.