agrarszektor.hu • 2021. május 15. 14:00
Elindult a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) "PEZSEGJ SZABADON!" kampánya, melynek célja a pezsgőfogyasztás népszerűsítése. A koronavírus-járvány utáni újranyitás kiváló alkalom nemcsak a pezsgőnyitásra hanem a szabadság élményének közös megélésére is, melyből a legnagyobb hiányt szenvedtük a karantén hosszú hónapjai alatt.
A HNT elindította "PEZSEGJ SZABADON!" kampányát, amellyel a minőségi magyar pezsgő tudatos és mértékkel való fogyasztására ösztönzi a fogyasztókat a pandémia utáni nyitást követően. Az országos kampány fókusz platformja az online tér. A pezsegjszabadon.hu weboldal létrehozásával a HNT arra buzdítja a fogyasztókat, hogy fotóval örökítsék meg a nyitás pillanatát, az első igazi "pezsgésüket". A pezsgős fotók bárhol készülhetnek, egy bérház udvarán, a gangon, kirándulás közben, a Balaton partján és a kedvenc helyek be is tagelhetőek. A képekből kialakított interaktív Magyarország térkép egy közösségi felületté válik, melyen látható, hogy ki merre pezseg.
A promóciót a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa saját forrásból finanszírozza együttműködve a pezsgő pincészetekkel. A kampánnyal nemcsak a fogyasztókat buzdítja részvételre és ünneplésre, hanem ezzel a szakmai összefogással az egész országot pezsgésbe kívánja hozni.
Légli Ottó, a HNT elnöke a kampány céljával és jelentőségével kapcsolatban elmondta, hogy a pezsgő fogyasztása Magyarországon többnyire az örömteli ünnepi pillanatokhoz kapcsolódik. A HNT elnöksége úgy gondolja, hogy a járványveszély miatti korlátozások enyhítése, a teraszok és éttermek nyitása, a szabadság érzésének átélése remek alkalom egy palack pezsgő kibontására, a közös ünneplésre és koccintásra természetesen a védelmi és járványügyi intézkedések figyelembevételével.
- fejtette ki Légli Ottó.
A HNT az Artvertising Group csapatát bízta meg a kampány megtervezésével, irányításával és a média-mix kialakításával. Nagy Gergely, az Artvertising Group Kreatív Igazgatója szerint a közel másfél éves bezártságot követően szinte mindenki arra vágyik, hogy kimozdulhasson otthonról, szabadon mozoghasson, hogy végre újra pezsegjen az élete. Egy ilyen eufórikus helyzetben még azokat is könnyebb megszólítani, akik életének nem szerves része ez a típusú kikapcsolódás. A szakember szerint éppen ezért voltak könnyű helyzetben, hiszen ritka az a pillanat, amikor egy aktuális esemény (az újranyitás), egy kézenfekvő asszociációval ennyire egyszerűen ráhúzható a kategória kommunikációra. Nagy Gergely elmondta, hogy a kampánnyal arra buzdítanak mindenkit, hogy bátran élje meg ezt a pillanatot, hogy újra pezsegjen szabadon, és ehhez az ünnepléshez pedig mi más is lehetne a méltó társ, mint egy pohár pezsgő. A kampány népszerűsítését online felületek, social media platformok segítik. A hirdetések mellett számos influencer népszerűsíti a kampányt, készíti el saját pezsgős élményfotóját, többek között olyan véleményvezérek, mint Nádai Anikó és Kucsera Gábor.