agrarszektor.hu • 2021. október 27. 18:15
A tejre és a tejből készült termékekre, mint egészséges tápanyagforrásokra hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésével megvalósuló kampány novemberben. Céljuk a minőségi tej és tejtermékek belföldi fogyasztásának ösztönzése, illetve a tudatos választás és vásárlás népszerűsítése.
Magyarországon évente folyamatosan emelkedik a tej és tejtermékek átlagfogyasztása, jelenleg éves szinten csaknem 60 liter tejet, és több mint 20 kg tejterméket fogyasztunk fejenként, ami azonban - főként tejtermékek tekintetében - elmarad az uniós átlagtól - írja közleményében az AMC. A kampány éppen ezért a tej és tejtermékek fogyasztásának fontosságával, illetve pozitív élettani hatásaival ismerteti meg a lakosságot.
Jön az agrárium csúcseseménye, az Agrárszektor Konferencia!
December 9-10-én rendezi meg a Portfolio Csoport az Agrárszektor Konferenciát, amely ma a hazai agrárium csúcseseményének számít. A kétnapos rendezvény napirendre tűzi azokat a legaktuálisabb és legforróbb témákat, amelyek döntően befolyásolják az agrárgazdasági szereplők üzleti-gazdálkodási tevékenységének eredményességét. A konferencia egyedülálló módon nyújt átfogó információkat az agrárgazdaság helyzetéről, és ad prognózisokat a támogatási, a finanszírozási, a piaci és az üzleti lehetőségekről, emellett napirendre veszi a legfontosabb szabályozási változásokat is. A résztvevőknek lehetőségük nyílik networkingre és kapcsolatépítésre is, és az esemény színvonalát rangos szakmai díjátadó is emeli. Ne hagyja ki az év egyik legfontosabb agráreseményét, jöjjön el a Portfolio Agrárszektor Konferenciára december 9-10-én.Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy a tejágazat az egyik legalapvetőbb ágazata a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak. A tejágazat a pandémia alatt és jelenleg is helyt tudott állni, ami a tejtermelőknek és a szakmaközi szervezeteknek köszönhető. Az ágazat stabil működéséhez a szaktárca támogatása mellett elengedhetetlenek a terméktanács és az Agrármarketing Centrum ösztönző kampányai. Hozzátette, hogy a tej- és tejtermékek kiemelkedően fontosak a fejlődő szervezet számára, hiszen számos jótékony élettani hatásuk van.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, "A tej? Az tej. - Minden ízében szeretjük" tejfogyasztást ösztönző, edukatív kampány célja a tinédzserek, fiatalok és fiatal felnőttek informálása is. A kampány során bannerekkel, PR cikkekkel, social média tartalmakkal és influencer együttműködésekkel lesznek jelen az online térben. Emellett egy online játékot is fejlesztenek, amelyet rádiókampány fog támogatni, valamint a kampány egyes elemeivel közterületeken is találkozhatunk, sőt "Tejszív" kifestőt is készítenek óvodásoknak és iskolásoknak. A tejfogyasztás fontossága kapcsán kiemelte, a tej fehérjéi teljes értékűek, könnyen emészthetők és jól hasznosulnak. A jó minőségű fehérjék pedig megfelelő mozgásmennyiség mellett védik az izomrendszert, növelik az állóképességet és javítják az immunrendszer állapotát is.
Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, nyolc éve dolgoznak azért, hogy az általuk működtetett Közösségi Marketing Alap segítségével elősegítsék és ösztönözzék a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermék fogyasztását, valamint a tejtermékek sokféleségének bemutatásával és megszerettetésével segítséget nyújtsanak az egészségtudatos táplálkozás kialakításában. Az elmúlt év megpróbáltatásai kihívások elé állították a tejágazat valamennyi szereplőit, mind a tejtermeléssel, mind pedig a tejfeldolgozással foglalkozó gazdaságok működése nagy mértékben nehezedett. A mostani, általános költségnövekedéssel terhelt gazdasági környezetben minden segítség duplán számít a szektor számára, és minden egyes lépés egyben befektetés a jövőbe. Az ágazat valamennyi szereplőjét felelőségteljes együttműködésre ösztönzik, ami elengedhetetlen feltétele pozitív jövőképüknek.