Egyre többen veszik ezt a zöldséget Európában: ezért ilyen népszerű

Egyre többen veszik ezt a zöldséget Európában: ezért ilyen népszerű

agrarszektor.hu
Elképesztően népszerűek lettek az utóbbi időben Európában az úgynevezett miniuborkák, melyek 80-150 gramm közötti méretükkel ideálisak kisebb családok vagy egyszemélyes háztartások számára. Nagy előnyük, hogy a kígyóuborkával szemben a miniuborkánál nincsenek áringazodázok, így a termesztők is elégedettek vele.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Örvendetes módon az uborka fogyasztása világszerte egyre nő, és ezzel párhuzamosan megkezdődött a termék diverzifikációja is - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. Jó példa erre az Enza Zaden által forgalmazott EasyQ miniuborka, mely 80-150 gramm közötti méretével ideális kisebb családok vagy akár egyszemélyes háztartások számára is. Ennek az uborkafélének az ötlete az Egyesült Államokban született 5-6 évvel ezelőtt, és azóta Európában is egyre többet adnak el belőle. Kezdetben az értékesítés bővülését elsősorban a közel-keleti fogyasztók fűtötték, de az egyre növekvő igények miatt az utóbbi két évben az európai termelés is felfutott, a termék már gyakran jelenik meg az európai szupermarketek polcain. A 2019/2020-as szezonban a miniuborka értékesített mennyisége 27%-kal, euróban kifejezett forgalma pedig 34%-kal nőtt Németországban. Jelenleg intenzív reklámkampány folyik az Egyesült Királyságban, ahol a termék ideális kiegészítője lehet a kisebb szendvicseknek (sok szupermarket árul Angliában szeletelt, fóliába csomagolt hagyományos kígyóuborkát, de a fogyasztók egyre kevésbé keresik a műanyag csomagolású termékeket, ami előnyös lehet az EasyQ piaci térnyerése szempontjából). 

A miniuborkák legjelentősebb európai termesztője az Almeriában működő Ecoinver, mely a teljes európai termelés 40%-át adja, és tavaly MiniGu néven saját márkával léptek piacra. Ismael Segura, az Ecoinver vezérigazgatója szerint kezdetben nehéz volt bevezetni a piacra ezt a terméket, és eleinte nem is vontak be nagyobb kiskereskedelmi láncokat, lépésről-lépésre haladtak, de a forgalom fokozatosan nőtt, és négy év alatt már eljutottak odáig, hogy lassan az európai termelés felét ők adják. Segura szerint a miniuborkát termesztő gazdák elégedettek, mivel a nagy mennyiségben előállított kígyóuborkával szemben ennél a terméknél nincsenek nagy áringadozások. Ezért is döntöttek idén a MiniGu márka bevezetése mellett, és hamarosan az organikus, azaz a bio változat is kapható lesz.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?