MTI • 2021. december 19. 09:30
A magyar vásárlók számára egyre fontosabb szempont a környezetvédelem: egy felmérés szerint a megkérdezettek 74 százaléka fizetne többet egy termékért annak érdekében, hogy azt környezetkímélő csomagolásban kapja kézhez - közölte a Rondo Hullámkartongyártó Kft. az MTI-vel. Megállapították, hogy a magyar lakosság több mint egyharmada részesíti előnyben azokat a termékeket, amelyeknek környezetbarát a csomagolása, a válaszadók 57 százaléka gondol rá, de inkább nem ez alapján dönt, és csupán 7 százalékuk hagyja teljesen figyelmen kívül ezt a tényezőt.
A felmérésből kiderül, hogy karácsonykor a megkérdezettek 59 százaléka gyűjti szelektíven szemetét, amivel segíti, hogy az arra alkalmas csomagolások visszakerüljenek a körforgásba. A zöld hozzáállást mutatja, hogy a válaszadók 47 százaléka saját zacskót visz a boltba, 6 százalékuk csak fenntartható csomagolású ajándékokat vesz, míg 5 százalék kizárólag környezetkímélő védőborításban lévő árut vásárol a karácsonyi étkezésekhez. A válaszadók csupán 12 százaléka jelezte, hogy nem tesz semmilyen fenntarthatósági lépést az ünnepek alatt.