agrarszektor.hu • 2022. december 8. 12:33
Első alkalommal rendezett szakmai konferenciát a Pálinka Nemzeti Tanács és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) közösen, ahol szó volt többek között arról is, hogyan lehetne eljuttatni a pálinkát minél szélesebb vevőkörhöz. A magyarok egyre kevesebb pálinkát isznak, rohamosan csökken a fogyasztók száma itthon, így a nemzetközi terjeszkedés fontos lehet a hungarikumnak számító nedű készítői számára.
Ács Sándor pálinkamester szerint a minőségre való törekvésnek prioritást kell élveznie a pálinkakészítés során - írja az Index. Mint mondta, megfelelő mennyiségű prémiumpálinkával a magyar piac határait is át tudják lépni a pálinkamesterek, az export erősítése pedig most nagyon fontos lenne, a magyar lakosság ugyanis, megcáfolva a sztereotípiát, nem fogyaszt eleget a nemzeti italból. Országszerte egyre inkább csökken a pálinkafogyasztás, a magyar lakosság egy év alatt átlagosan "mindössze" 2 deciliter pálinkát fogyaszt. Ez alapvetően nem számít nagy mennyiségnek, azonban még ez a minimális mérték is elég rohamosan csökken.
A korábbi évekhez képest idén a pálinkafogyasztók harmada párolgott el a piacról. Ezért találják fontosnak a pálinkamesterek, hogy - a többi híres töményital mellett - megfelelő minőséggel és mennyiséggel a jövőben a nemzetközi piacon is megállja majd a helyét a hungarikumnak számító, egyedi ízvilágú és készítésű pálinka.
Ne legyünk irigyek, hogyha nekünk van egy ilyen nemzeti italunk, hungarikumunk, ami ízében és aromájában is kiemelkedő minőséget jelent, akkor ezt az örömöt másokkal is osszuk meg
- hangsúlyozta Friedrich László, a MATE igazgatója.