agrarszektor.hu • 2023. november 2. 15:14
A magyar bor „sztoriját” kellene megtalálni ahhoz, hogy a hazai pincészetek sikerrel szerepeljenek az exportpiacokon, és magasabb árakat tudjanak elérni az értékesítés során – mondta el Héjja Csaba, az MBH Bank Agrár és Élelmiszeripari Üzletágának stratégiai elemzője az Alapvetés Podcastban.
Nehéz időket él meg a hazai borágazat, amelynek hátterében részben hosszútávú, nemzetközi folyamatok, a borfogyasztás folyamatos csökkenése áll. Nem segít az ágazatnak az sem, hogy még az indokolt áremelési próbálkozásokat is nehéz átvinni a termékpálya szereplőin.
A folyamat során jónak számító, értékes borászatok is nehéz helyzetbe kerülnek, több kisebb szereplő pedig máris feladni kényszerült a tevékenységét.
Mit tehetnek most a borászati ágazat szereplői? Mire számíthatnak idén, és mit hozhat a jövő év? Erre kerestük a választ vendégünkkel, Héjja Csabával az MBH Bank Agrár és Élelmiszeripari Üzletágának stratégiai elemzőjével.