agrarszektor.hu • 2024. március 16. 16:53
A fogyasztók egyre kritikusabbá váltak az élelmiszer- és italiparban alkalmazott feldolgozási eljárásokkal szemben, és egyre jobban tisztában vannak az összetevőkkel, a tápértékkel és az előállítási módszerekkel. Az MSN cikke szerint a kiterjedt és őszinte kommunikáció eloszlathatja a vásárlók kételyeit.
Egy Mintel-jelentés szerint a médiamegjelenések, a szabályozások és a NOVA és a Siga minősítéssel ellátott címkék egyre elterjedtebbé válnak az óvatos vásárlók körében, mivel az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF) egyre jobban megkérdőjeleződnek. Többeket ösztönöznek arra, hogy figyeljék és vegyék figyelembe az élelmiszerek és italok feldolgozottsági szintjét.
Ez a felfogás az élelmiszeripar minden szegmensét érinti. Az 50 és 65 év közötti kínai felnőttek 79%-a egyetért azzal, hogy a kevésbé feldolgozott élelmiszerek fogyasztása hatékony lépés az egészségük javítása érdekében, az amerikai felnőttek 34%-a pedig a magasan feldolgozott élelmiszereket aggasztónak találják az áruk és a mesterséges ízük miatt is.
Még emellett is megvan az iparágnak a lehetősége arra, hogy hatékony kommunikációval foglalkozzon az élelmiszer-feldolgozási technikák és tartalmak előnyeivel.
Közérthető módon
Egy érthető nyelvezet és keretrendszer szükséges ahhoz, hogy ne csak a magas szinten feldolgozott élelmiszereket népszerűsítsük, hanem a konkrét táplálkozási előnyeiket is tisztázzuk - írja a cikk. Az olyan termékek, mint a fagyasztott termékek, a friss pékáruk és a természetes konzervlevesek olyan előnyöket tartogatnak, mint a fokozott tápérték, a megnövelt eltarthatósági idő és a kisebb környezeti hatás, ezeket az információkat pedig promóciós célokkal is feltüntethetik a gyártók a csomagoláson.
A túlzottan feldolgozott termékek esetében viszont a vállalkozásoknak hatékonyabb csomagolás előtti címkézésre van szükségük a magas zsír-, cukor- és sótartalmú (HFSS) termékek, például a sós rágcsálnivalók, kekszek és édességek esetében, mivel a tápértékre vonatkozó feliratok nem elegendőek az átlagos fogyasztók tájékoztatására.
Egészséges opciók is vannak
A fogyasztókkal való folyamatos együttműködés biztosítja, hogy a feldolgozott termékeket az egészségre gyakorolt előnyeikkel együtt kezeljék.
Ez kulcsfontosságú a tömegesebb egészségtudatos piac számára: a thaiföldi fogyasztók 47%-a, a kanadaiak 32%-a és az írek 33%-a tartja fontosnak a szokásos élelmiszervásárlás során azokat a termékeket, amelyek növelik a gyümölcs- és zöldségbevitelt. Az amerikai gyümölcs- és zöldségvásárlók mintegy 47%-a úgy látja, hogy a feldolgozott termékek, például a gyümölcskelyhek és a paradicsomkonzervek jó alternatívát jelentenek a friss termékek helyett.