Egyre több magyar veszi most ezeket a boltokban: tudhatnak valamit?

agrarszektor.hu2024. december 24. 11:01

Év végén nemcsak a rendelések száma, de az átlagos kosárérték is jelentősen emelkedik a Kifli.hu online szupermarket adatai szerint. Ilyenkor előtérbe kerülnek a minőségi ételek és alapanyagok, de az édességek és karácsonyi különlegességek iránti kereslet is az egekbe szökik. A kereskedelemben a karácsony rendszerint november elejével kezdődik, majd az újévvel zárul a szezon.

Az egy év alatt leadott rendelések ötöde november-decemberben érkezik be, és mivel ilyenkor az egy vásárlásra jutó kosárérték is magasabb, az éves forgalom közel 25 százalékát ekkor realizálja a vállalat. A vásárlók nemcsak az időjárás, de a boltokban kialakuló egyre nagyobb tömeg miatt is mind szívesebben fordulnak az online rendeléshez. A teljes termékkínálaton belül ebben az szezonban kiemelten fontosak a minőségi, prémium kézműves és kistermelői termékek, illetve természetesen az édességek is. A karácsonyi időszakban a prémium alapanyagok iránti kereslet jelentősen emelkedik. 

A vadételek, a prémium steakek, az érlelt sajtok és a különleges sonkák népszerűsége látványosan megnő. A Kifli.hu kínálatában sokan vásárolják a hazai prémium termékeket, így a magyar Angus marhahús, a kézműves tejtermékek és a kistermelői sonkák és kolbászok is az átlagosnál többször kerülnek a vásárlói kosarakba. A hagyományos alapanyagok közé tartozó vaj, tejföl, savanyúkáposzta, édesvízi halak és sertéshús mellett a tengeri ételek közül a lazac, lepényhal és a süllő is keresett. A készételek közül sokan választják a prémium bejglit és az újévi hidegtálakat, mint időtakarékos, mégis kiemelkedő élvezeti értékű termékeket.

Az édességek közül decemberben jellemzően 3-4 darab csokimikulás talált gazdára rendelésenként, átlagáruk 1000 forint körül alakult. A Milka terméke ugyan toronymagasan nyert, de a Kinder, a Lindt és a Tibi termékei is szép eredményt értek el, a top 10-be pedig a Szerencsi mikulása is befért - utóbbi gyártó a PaleoBon márkanév alatt a „Speciális étrend” kategóriában is nyerni tudott. A tipikusan karácsonyi termékek közül szaloncukorból december közepéig jellemzően 2 dobozzal vettek a vásárlók, átlagosan dobozonként 3 330 forintot költve. Az idei szezonban a legkedveltebb szaloncukor a Kiflin a Bonbonetti citromos-narancsos zselés terméke, illetve a Milka különböző szaloncukrai.

Nagy sláger volt idén a szaloncukor-válogatás is. A speciális és növényi alapú szaloncukrok közül, a speciális étrendhez illeszkedő termékeknél a mogyorókrémes Szerencsi paleobon, a növényi alapúaknál pedig a Majomkenyér pisztáciás-proteines Mokyenje volt a vásárlók kedvence. Az adventi naptáraknál a Lindt került az élre: a Top 5-ből 4 ilyen márkájú termék volt ebben a kategóriában, az 5. helyre pedig a Kinder terméke került. Nagyjából minden ötödik eladott adventi naptár teaválogatás volt. Az adventi kalendáriumok egy-egy darabjára idén jellemzően 3 400 forintot költöttek a vásárlók a Kiflin, egy család egy adventi naptárat vásárolt magának.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
karácsony, kézműves, édesség, vásárlás, prémium, alapanyag, vásárló, vásárlói-tudatosság, kereslet, vásárlási-szokás, karácsonyfa, prémium-termék,