agrarszektor.hu • 2025. április 27. 14:34
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt népszerűsítésére. Egyben kezdeményezi, hogy a Magyar Élelmiszerkönyvben pontosan szabályozzák, mely sajtok forgalmazhatók trappista néven - írja az Infostart.
Egy országos reprezentatív piackutatás szerint a trappista sajt rendkívül népszerű Magyarországon: a megkérdezettek 95 százaléka ismeri, 82 százalékuk évente legalább egyszer fogyaszt ilyen terméket, és 67 százalékuk hűtőjében megtalálható. Ennek ellenére a Tej Terméktanács szükségesnek látja a felvilágosító kampányt, különösen a tömbös formában importált félkemény sajtokkal kapcsolatban.
Készül egy magyar élelmiszerkönyvi fejezet, amely értelmében a magyar trappista sajt kerek formában lesz forgalmazható, árusítható. Erre az üzenetre próbáljuk ezt a kampányt felhúzni, hogy a magyar trappista kerek, és próbáljuk a trappista sajt sokoldalú felhasználását is bemutatni a lakosságnak
- húzta alá a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója, Harcz Zoltán.
A kampány kifejezetten a kerek formájú magyar trappista népszerűsítésére összpontosít, amely lehet szeletelt vagy darabolt is. Az élelmiszerkönyvi szabályozás szerint a jövőben kizárólag kerek formában készülhet majd a magyar trappista.
A sajtszív és a tejszív a terméktanács két közösségi logója, azt mutatja meg, hogy az adott tejtermék Magyarországon is magyar alapanyagból, magyar nyerstejből készült. Tehát készültünk egy weboldallal, a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet támogatásával egy sajtlexikont tettünk közzé, és egy televíziós reklámfilmmel is jelentkezünk, bannerekkel, közösségi médiafelületeken posztokkal, illetve a kiskereskedelmi láncok akciós újságaiban is jelentkezünk, ahol a trappistáról szóló üzenet jelenik meg
- részletezte Harcz Zoltán.
A vásárlók számára az ovális bélyegző nyújt majd segítséget a hazai és az importált trappista megkülönböztetésében. A Tej Terméktanács várakozása szerint az Agrárminisztérium hamarosan kihirdeti az új élelmiszerkönyvi szabályozást, amely megakadályozza, hogy olyan országokból származó félkemény sajtokat trappistaként értékesítsenek, ahol nem is ismerik ezt a sajttípust, csak a hasonló edamit vagy goudát.