Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Bloomberg New Energy Finance elemzése szerint 2020-ra akár 31 milliárd euro jövedelmet, és összesen mintegy egy millió új munkahelyet is jelenthet az európai gazdaságnak a mezőgazdasági hulladékok betakarítása, és az újgenerációs alapanyagokra szakosodott bioüzemanyag-előállítás.
A tanulmány szerint a jelenlegi földhasználati normák mellett 2020-ra évente 250-300 millió tonna, biotermékek előállítására alkalmas mezőgazdasági hulladékot lehetne termelni az Unióban, melyhez nagyrészt Németország és Franciaország járulna hozzá, de a kelet-közép-európai tagállamok is jelentős potenciállal rendelkeznek. Becslések alapján mintegy 8,2 milliárd euró jövedelmet jelentene a 2004-ben csatlakozott tagállamok számára.
10 éven belül a búzaszalma, a cukorrépa és az árpaszalma adhatja majd az Unió biomassza-potenciáljának nagy részét, melynek 80 százaléka a mezőgazdaságból származik majd - állítják a tanulmány szerzői.
Támogatások, ösztönzők - egyelőre híján vagyunk
Az Egyesült Államokkal ellentétben, ahol 2009-ben vezették be a Biomassza Begyűjtő Támogatási Programot (BCAP), mely tonnánként legfeljebb 45 dollárnak megfelelő összeget ad az összegyűjtött biomasszáért, az EU-ban jelenleg semmiféle pénzügyi ösztönző nincs, amely arra késztetné a gazdálkodókat, hogy a földjükön keletkező hulladékot összegyűjtsék és elvigyék a biofinomítóba.
A jelentés szerint a legtöbb tagállamban szükség lenne ilyen finomítókra, ezekkel ugyanis a munkanélküliség is csökkenthető lenne a következő évtizedben: az optimista forgatókönyv szerint a 2004-ben csatlakozott tagállamokban (Lengyelország nélkül), 157 finomítóban mintegy 149 ezer új munkahely létrehozását jelentené.
Mint ismeretes, 2008 decemberében született, megújuló energia támogatásáról szóló irányelv minden tagállamtól megköveteli, hogy 2020-ra közlekedési üzemanyag-szükségletének 10%-át megújuló energiaforrásból fedezze, beleértve a bioüzemanyagokat, a hidrogént és a zöld áramot. Ehhez, a tanulmány szerint az EU-nak ki kellene dolgozni egy következő generációs bioüzemanyag támogatási rendszert, amely piacot teremtene a mezőgazdasági hulladékoknak, de a nagy mennyiségben történő szállítás az ellátó láncok infrastruktúrájába történő beruházásokat is indukálna.