Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Rolls-Royce részéről a megállapodás nem tekinthető egyedi "kilengésnek", hiszen az 1904-ben alapított patinás brit cég már az első világháborúban is készített hajtóműveket az angol légierő számára, és azóta is szívesen kirándulgat a személyautó-gyártáson kívüli területekre. A Claas a továbbfejlesztett, kedvezőbb fogyasztású MTU 1000, 1100, 1300 és 1500 típusszámú MTU motorokat a Lexion és Tucano kombájnjaiba, a Jaguar önjáró silózóiba, valamint az összkerékhajtású Xerion traktoraiba szereli majd be. Az erőművek a 100-480 kW (135-645 LE) teljesítménytartományt ölelik fel, és megfelelnek a Stage V kibocsátási előírásoknak. Pedig az új európai emissziós osztályzat csak 2019 januárjától lép érvénybe, és ez a részecske-kibocsátási határértéket a pillanatnyi 25 mg/kWh helyett 15 mg/kWh-ban szabja meg.
Az erőforrások a Daimler OM 93x és OM 47x dízelmotorok alapjaira készülnek, hiszen a Rolls-Royce Power Systems AG hosszú távú szerződést kötött a Daimler AG-vel, sőt maga is németországi központú. Ennek az a magyarázata, hogy jogelődjét, a névadóul szolgáló MTU-t (Motoren- und Turbinen-Union) a Boden-tó partján lévő Friedrichshafenben alapították 1909-ben. A tervek szerint évente 4-5 ezer erőforrás kerül majd a Claas csúcsminőségű eszközeibe. A nálunk is komoly piaci részesedéssel bíró német mezőgépgyártó vállalat semmit sem bíz a véletlenre, amit az is bizonyít, hogy a piacra dobás előtt már jó ideje teszteli az MTU-motorokkal ellátott gépeit. A Rolls-Royce Power Systems főhadiszállása továbbra is Friedrichshafenben van, és világszerte 10 ezer dolgozót foglalkoztat.
Az MTU ugyanakkor a Daimlerhez kötődik régebbi szálakkal, hiszen az a Wilhelm Maybach (és fia, Karl) alapította, aki 1907-ig a Daimler-Motoren-Gesellschaft technikai igazgatójaként munkálkodott. Eleinte repülőgépek hajtóműveit gyártották (például a Zeppelin léghajókét), majd vonatokét és hajókét is. 1921-ben a Berlin Motor Show szenzációjának számító kísérleti autómodell is az ő nevükhöz fűződött (ez volt a 70 LE-s Maybach W3), a II. világháborúban pedig a német tankokhoz állítottak elő motorokat.