Őrület a német gyárban: 12 percenként gördülnek le az új traktorok

agrarszektor.hu
Új látogatói központot hozott létre a Deutz-Fahr. A gazdák töviről-hegyire megismerhetik rajta keresztül a bajorországi gyár működését, ahol 12 percenként gördül le egy traktor a szerelőszalagról.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Mindössze 10 hónap alatt húzták fel a Deutz-Fahr traktorgyár lauingeni (bajorországi) látogató központját. A kétemeletes épületben kiállítóterem, múzeum, mozi, ajándékbolt, gyermekjátszóház, kávézó, valamint konferenciatermek is helyet kaptak. A 3800 négyzetméteres létesítmény  a Deutz-Fahr Arena nevet kapta, és azzal a céllal hozták létre, hogy a gazdálkodókat, leendő vásárlóikat bevezessék a traktorgyártás titkaiba. A tágas tesztpályán a látogatók ki is próbálhatják a csúcstechnikát képviselő gépeket.

Az épületnek nemcsak szórakoztató funkciója van, hiszen egyfajta tréningközpontként is szolgál a szervizes és értékesítő kollégák számára. Az évi 10 ezer "külső" látogató mellett 3000 munkatárs továbbképzése is itt zajlik majd.

A bajorországi Lauingenben található a Deutz-Fahr gyára is, ahol a német márka 6-os, 7-es és 9-es szériái, vagyis a 130 LE fölötti teljesítményű erőgépei készülnek. 12 percenként hagyják el a traktorok a 700 méter összhosszúságú szállítószalagot, bár az összeszerelésük egyenként 16 órát vesz igénybe.

Évente 5-6 ezer traktort készítenek, és a 350-440 LE-s teljesítmény-tartományt felölelő 11-es sorozatot a tervek szerint a jövő évtől szintén itt gyártják majd. A legördülő járművek 10 százalékát háromórás, teljes körű ellenőrzésnek vetik alá, ami magában foglalja a tesztpályán végrehajtott nyúzópróbát is.

A német Deutz-Fahr márka története összefonódik a négyütemű belső égésű motor kifejlesztője, Nikolaus August Otto személyével, aki az egyik jogelőd vállalat megalapításában vett részt. A gyára Köln keleti városrészében, Deutzban működött, és az I. világháború idején már 3400 munkást foglalkoztatott. 1968-ban egyesült a Johann Georg Fahr által alapított mezőgépgyártó céggel, így alakult ki a Deutz-Fahr márkanév. 1995-ben olasz kézbe került, így ma már az SDF (Same-Deutz-Fahr) csoport részeként működik.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?