Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Első ránézésre tiszteletet parancsolónak tűnhet egy traktor műszerfalán a kapcsolók, tárcsák, karok és kijelzők sokasága, ám a mindennapi használat során ezek inkább megbonyolítják a jármű vezetőjének életét, és nem fordítva. A McCormick-ot gyártó Argo Tractors mérnökei ezért továbbra is az "egyszerű, de hatékony" elvet követték, amikor megtervezték a legújabb modelljeik irányító és információs technológiáit. A 2019-es hannoveri Agritechnicán mutatja be a McCormick a X7.6 VT-Drive szériát, amely négy új traktorral bővíti a márka kínálatát, és amelynek mindegyik modellje a már bejáratott folyamatosan változó áttételű váltóművel lesz ellátva.
Az új széria "legkisebbje" a X7.620 VT-Drive lesz, amely 180 lóerős teljesítmény leadására lesz képes, valamint 10 extra lóerőre a szállítás és a traktorhoz kapcsolt felszerelések kezelésére, a legnagyobb pedig a 230 (240) lóerős X7.624 VT-Drive, amely az Év Traktora 2020 verseny döntőse volt. A McCormick X7.6-os széria valamennyi tagjánál nagyobb teljesítménnyel, nyomatékkal rendelkező X7.624 VT-Drive egységét a viszonylag könnyű, jól kormányozható, de ugyanakkor erős traktorok iránti, egyre növekvő vásárlói igények alapján hozták létre.
Az új modellek már a megjelenésükkel is kitűnnek a gyártó eddigi szériái közül. Az X7.6-os széria egységei nagyobb teherbírású első tengelyekkel és teljesítményleadó tengelyekkel lesznek felszerelve, valamint nagyobb regisztrált megengedett össztömeggel fognak rendelkezni, hogy a nehezebb felszereléseket és eszközöket is kezelhessék. Az új motorház kialakítása a nagyobb, 264-310 lóerős X8 VT-Drive szériáéra fog emlékeztetni, a vezetőfülke karcsúbbra szabott oszlopain pedig 12 ledlámpa fog helyet kapni, hogy bevilágítsa a traktor körüli munkaterületet.
A vezetőfülkében a traktor kezelője az irányítógomboknak, kapcsolóknak és tárcsáknak egy, a korábbiaknál jóval szerényebb arzenáljával kell majd dolgoznia, és nem azért, mert az új traktorok kevesebbet tudnának. A McCormick mérnökei azonban rájöttek, hogy az irányítás egyszerűbb elrendezése arra ösztönzi a felhasználókat, hogy gyakrabban használják a technológia által rendelkezésükre álló lehetőségeket, hogy a teljesítményüket optimalizálják. A leggyakrabban használt funkciók a légrugós ülés kartámaszára szerelt konzolon kaptak helyet, egy 12" képátmérőjű, vagyis viszonylag nagy érintőképernyővel együtt. A rugalmas irányíthatóság érdekében az új traktorokon 5 db MySwitch multifunkciós gomb lesz a VT-Easy Pilot kontrolleren, amelyekre a traktor kezelője maga állíthatja be a kívánt funkciókat. Ugyanezen elv alapján az elektromosan irányított hidraulikus szelepek a joystickkel és a pedálokkal is kezelhetőek lesznek, a kezelő egyéni preferenciái szerint.
Az érintőképernyőn a minden hidraulikus felszerelés szinte minden paramétere állítható lesz, a térfogatáramon át, az időzítésen keresztül az eszközök reakcióidejéig. Az érintőképernyi emellett a különféle funkciókhoz is gyors, egyértelmű hozzáférést enged. A traktor fedélzeti számítógépe képes lesz eltárolni és tetszés szerint előhívni a különféle beállításokat, de ezek mindegyike utólagosan is szerkeszthetőek lesznek. Az ISOBUS-rendszerrel, a teljesen integrált Topcon vezetéstámogató rendszerrel, a fejlett precíziós gazdálkodási applikációkkal és a McCormick Fleet Management telematikai rendszerével az X7.6 VT-Drive széria egységei minden szükséges technológiával felszerelhetőek lesznek, valamint könnyen kezelhetőek mind a veterán, mind az újonc kezelők számára.
A cikk eredeti nyelven a Future Farming oldalán olvasható.