Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Ma már nincsenek csak német, csak olasz, vagy csak francia gépek, valójában minden egyes mezőgazdasági nagygép egy multinacionális mozaik, amelybe minden egyes nemzet azt az alkatrészt szállítja, amelyhez történelmi hagyományai okán a legjobban ért. A németek például jók a váltók terén (pl. ZF), az angolok, amerikaiak kiváló motorépítők (ld. Perkins, FTP), az olaszok pedig híresen jó dízájnerek. Így egy munkagép alkatrészei három-négy különböző országból érkeznek, míg végül összeáll egy németnek, hollandnak, olasznak, vagy amerikainak gondolt masina. A globális munkamegosztás ezer kilométerekre választotta szét az egyes alkatrészek gyártási helyét.
A topagrar.com. most arról ír, hogy a beszállítói lánc elégtelen működése miatt a híres német mezőgépgyártó ezen a héten fokozatosan visszaveszi a termelést harsewinkeli központjában, ezt követően pedig három hétre befagyasztja a gyártást. A teljes leállás április 17-ig tart a Claas-nál. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a cég összes telephelyén megszűnik a munka, de a járványügyi szempontból kritikus helyszíneken mindenképpen, így Franciaországban is leállt a cég termelése. A munkavállalók rövidített műszakban, csökkentett bérért dolgoznak ebben az időszakban. A cégvezető, Thomas Böck igyekszik megnyugtatni a piacot: pillanatnyilag elég nagy választékkal rendelkeznek új és használt gépekből a kereskedőik, továbbá működésben tartják a gép- és alkatrészrendelések teljesítéséért felelős részleget.
Azon pedig senki nem lepődik meg, hogy a CNH Industrial fel kellett hogy függessze a működést négy észak-olaszországi gyártóüzemében a koronavírus elszabadulása miatt. A munka már 10 napja áll Brescia, Suzzara, Piacenza és San Mauro Torinese városában, összesen több mint 4000 alkalmazottat kellett hazaküldeniük. A márkacsalád (Case, New Holland, Steyer, Iveco...) világszerte összesen 66 gépgyárat üzemeltet 180 országban 64 ezer munkavállalóval. A márkacsalád tulajdonosa, az Agnelli család 10 millió eurót adományozott Olaszországnak a vírus leküzdésére. Március 20-án bejelentették, hogy két hétre valamennyi európai üzemükben leállítják a gépek összeszerelését. Az alkatrészgyártás csökkentett üzemmódban tovább folyik. Az európai alkatrészraktárak és a legtöbb kereskedőtelephely nyitva marad, hogy folyamatosan kiszolgálhassa ügyfeleit.
A JCB múlt hét szerdától állította le kilenc brit gyártóüzemét, mivel "a világméretű koronavírus-járvány okozta zavarok példátlan csökkenést okoznak a globális keresletben". A tervek szerint március 30-án folytatódik a munka, de ez nem biztos. Dolgozóiknak a kényszerleállás idején is teljes munkabért fizetnek. "Ebben a 11 napban áttekintjük a helyzetet, fontossági sorrendbe állítjuk azokat a termékeket, amelyeket a partnereink mindenképpen igényelnek, és ezek gyártását fogjuk támogatni a továbbiakban" - mondta a JCB vezérigazgatója, Graeme Macdonal.
Eközben Amerikában nem állt le a John Deere, továbbra is minden gyártóegysége üzemel, mivel nyilatkozatuk szerint "az Egyesült Államok elnöke és az Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma által kijelölt vállalkozás elengedhetetlen a nemzeti ellenálló képessége és jóléte szempontjából." Vagyis a gépgyártót felhelyezték a létfontosságú, mindenáron működésben tartandó cégek listájára. Hasonló listát készít Magyarország is, amiről itt írtunk. A létfontosságú üzemek között pillanatnyilag egyetlen agrárvonatkozú cég szerepel, a 3 Mrd forintos árbevételű, sertéshús-feldolgozással foglalkozó Kurucz Fram.Kft.