Az AXION 800 sorozat tagjai 205-től 295 lóerős (ECE R 120 szerint) modell- és motorválasztékukkal tűnnek ki az erőgépek piacán. Ezek a traktorok a legkülönfélébb munkákra alkalmasak. Az AXION 800 sorozat legújabb generációját kibővített felszereltségi változatokkal és sok olyan, a valódi használatkor igen hasznos megoldásokkal ruházták fel, amelyek az új ARION 500/600 és az AXION 900 sorozatnál is megtalálhatóak. Ilyen például többek között az új CEBIS felszereltség ISOBUS képes színes érintőképernyős kijelzővel, a CMOTION multifunkciós menetkar és az új CIS+ felszereltség.
A szántóföldi növénytermesztéssel foglalkozó üzemek egyre gyakrabban keresnek 200 lóerő feletti traktorokat nagy tengelytávval, nagy stabilitással, amivel minden felmerülő munkát, mint például vetés, szállítás, betakarítás, talajmunkák biztonsággal el tudnak végezni. Erre az igényre reagált a CLAAS, és az ismert AXION 810-870 modellek mellett a 205 lóerős maximális teljesítményű AXION 800 modellt is figyelmünkbe ajánlja.
Ezek a traktorok az elmúlt években az ország minden pontján bizonyították, hogy megállják a helyüket a legkülönfélébb munkában, kiválóan használhatóak a kategóriában tipikus talajmunkára, szállításra éppúgy, mint sorközműveléshez - megnyújtva ezzel a traktor kihasználását.
Nagy testvére a szintén AXION névre hallgató kategória: a 900-as. A kezdetben 400 lóerőig terjedő sorozat zászlóshajója a 950-es típus volt. 2018-ban a modellfrissítés alkalmával a CLAAS rátett még egy lapáttal: 450 lóerős csúcsteljesítménnyel piacra vitte a 960-as típust, amely először hevederes változatban volt elérhető. Nem csoda a fejlesztés, hiszen a traktorokkal a tapasztalat kiemelkedően pozitív. Elenyésző műszaki meghibásodások mellett a partnerek a kiemelkedő vontatási teljesítményről, az alacsony fogyasztásról, a kezelőbarát, gyorsan tanulható kialakításról számolnak be.
A 6 hengeres FPT erőforrás legfőbb tulajdonsága a nyomatékrugalmasság - minél szélesebb fordulatszám tartományon állandó nyomaték biztosítása. 2021 tavaszától pedig már TIER 5-ös motorral szerelt gépek lesznek elérhetőek. Erőátviteli rendszerében fokozatmentes ZF gyártmányúhajtómű dolgozik, amellyel 50 km/h-s maximális haladási sebesség elérésére képes. A hátsó gumiabroncsok átmérője 2,15 méter, míg az elsőké az 1,6 métert is elérheti.
Egy kimondottan közép- és kelet-európai viszonyokhoz fejlesztett traktorról beszélhetünk, amely hosszú tengelytáv mellett rövid traktor teljes hosszal rendelkezik, és kiváló súlyelosztást biztosít, amellyel a vonóerőt a lehető leghatékonyabban tudja leadni.
A traktor üres súlya 13 tonna, ezzel a legnehezebb a piacon. Magyarországon a gépek többsége közel 16 tonnára súlyozva kerül az ügyfelekhez.
A legnagyobb újítás a szegmensben a hevederes járószerkezet bevezetése. A prototípus 2017-es AGRITECHNICA-n történő bemutatását követően a CLAAS piacra dobta az egyetlen teljesen rugózott félgumihevederes járószerkezetű traktorját. Az AXION 960 TERRA TRAC (445 lóerő/327 kW) és az AXION 930 TERRA TRAC (355 lóerő/261 kW) erőgépekben kiemelkedő újítás a rugózott TERRA TRAC hajtás. Ez a megoldás a CLAAS kombájnoknál már több, mint 20 éve ismert technológián alapul. A félgumihevederes koncepció a TERRA TRAC-kal rendkívüli sokoldalúságot biztosít. A gép nagy vonóereje független marad az időjárási vagy domborzati viszontagságoktól. A vontatott és függesztett eszközök nagyon alacsony munkasebesség mellett is nagyobb vonóteljesítménnyel használhatók. A rugózott járószerkezetnek, a rugózott első hídnak és a fülkének köszönhetően az AXION 900 TERRA TRAC a hevederes traktorok vonóerejét és talajkímélését kínálja a hagyományos traktorok nyújtotta kényelemmel párosulva. A TERRA TRAC futóműve az egyenként rugózott kerekeknek köszönhetően folyamatos talajkontaktust biztosít a maximális felfekvőfelületen. Ezzel az AXION 900 TERRA TRAC kényelmes és hatékony közúton és a szántóföldön, akár 40 km/órás sebességnél is.
(X)