A tesztek során mért 270 g/kWh (+25 g/kWh AdBlue) átlagfogyasztás mellett a PowerMix szállítási feladatai során mért 351 g/kWh (+32 g/kWh AdBlue) mutatóval az ARION 470 HEXASHIFT új hatékonysági rekordot állított fel. A gép ezzel az eredménnyel 3%-kal (a szállítási feladatok során pedig megdöbbentő 16%-kal) felülmúlta a korábbi legjobbakat.
Rekorder a hatékonyság és a vonóerő terén
A DLG tesztközpontban először TLT fékpadon és görgős fékpadon végzett alapos tesztek várták az ARION 470-est. Már kezdeti mérések során nyilvánvalóvá vált, hogy a géptípus kivételes teljesítménnyel bír, de közben hatékony is. A motor 114 kW-os teljesítményéből 106,1 kW stabilan mérhető volt a TLT kihajtásnál, ami kiváló értéket jelent. Szintén meggyőző volt a rendelkezésre álló 600 Nm nyomaték, illetve a több mint jónak mondható 34%-os nyomatékrugalmasság. Emellett a traktor fogyasztása mindössze 242 g/kWh értékre esett névleges fordulatszámon, TLT munkák során pedig 224 g/kWh (+25 g/kWh AdBlue) fogyasztást mértek, melyek a szaklap szerint a valaha mért legjobb értékek. Ehhez társul a PowerMix tesztek (fékpadon szimulált életszerű munkafolyamatok) során mért 270 g/kWh (+21 g/kWh Adblue) átlagfogyasztás, ami 3%-kal alacsonyabb, mint az eddig mért traktorok összeségének átlaga.
Az eredmények kifejezetten kedvezőek voltak a nehéz- és középnehéz talajmunkák során, a Le Mans-ből érkező CLAAS ezekben a tesztekben nagyságrendileg 6%-kal alacsonyabb fogyasztást produkált az átlagnál. A kedvező, 51 kg/kW teljesítmény-tömeg aránya ellenére az ARION 470-es a motorerő kifejezetten nagy részét képes vonóerővé alakítani. Görgős fékpadon a többi tesztalanytól messze jobban teljesítve, 98.1 kW kerekeken ébredő valódi, használható vonóerőt kínál, ez jelentősen magasabb, mint a tőle nehezebb konkurencia esetében.
Az ARION 470-es még lenyűgözőbb eredményeket hozott a szállítási feladatok során: ezek estében 351 g/kWh (+32 g/kWh AdBlue) fogyasztási adatokat mértek 40 km/h sebességnél, ami 16%-kal alacsonyabb az átlagnál.
(x)