agrarszektor.hu • 2021. december 21. 09:45
Akkor tudjuk megoldani a vízválságot, és biztonságos világot teremteni az emberiségnek, ha innovációkba kezdünk, és nem csak beszélünk a problémákról - hangsúlyozta Matthias Berninger, a Bayer "Public Affairs, Science & Sustainability" területekért felelős alelnöke a Planet Budapest 2021 egyik kerekasztal beszélgetése során. A vállalat elkötelezett a fenntartható megoldások iránt, a közelmúltban stratégiai megállapodást kötöttek a Microsofttal a digitális mezőgazdasági megoldások fejlesztéséért, és bejelentették, hogy 100 millió eurót kívánnak beruházni, hogy továbbra is segítsék a fenntartható innovációt, egészségügyi termékeink gyártását és fogyasztást - tudhattuk meg a Bayer közleményéből.
A Planet Budapest 2021 konferencián egy kerekasztal-beszélgetés során kijelentette, hogy az emberiség a glasgow-i COP26 után elérkezett egy paradigmaváltáshoz, hiszen az emberek felismerték, hogy a klímaváltozás első hatásait a "vízen, mint természeti erőforráson" keresztül láthatják. A szakember hozzátette, hogy a vízzel kapcsolatos párbeszédek egyik legnagyobb kihívása az, hogy bár a problémákról sokan és sokat beszéltek már, a megoldásokról viszont annál kevesebb szó esik.
- összegzett Matthias Berninger a beszélgetés során, kiemelve, hogy ő azért optimista a jövőt illetően.
A Bayer alelnöke kifejezte aggodalmait az élelmiszer-biztonság kapcsán is, megemlítve, hogy az emberiség nem is veszi észre, milyen nehéz helyzetben vannak az élelmiszerellátási rendszerek a klímaválság miatt. Ahogy Matthias Berninger forgalmazott, ha sikerül is 1,5 Celsius-fokban limitálni a globális hőmérséklet-emelkedést az évszázad végére, ami egyébként mindig is ambiciózus cél volt, az emberiség akkor is elveszíti a termés 5-10%-át. A Glasgow-ban született döntésekkel viszont a világ egy olyan úton indult el, amelynek a végén a termés 25%-át is elveszítheti. A szakember szerint ez egy igen égető kérdés, igazi kihívás, és teljesen más módon kell megközelíteni a dolgot, mint ahogy ma teszi ezt az emberiség.
A Bayer jelentősen hozzájárul a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez, valamint a széndioxid légkörből történő kivonásához. A vállalat 2019-ben több intézkedést vezetett be, ezek közül egy, hogy pénzügyi lehetőségeikhez, befektetéseikhez társadalmi és környezeti teljesítménymutatókat rendeltek, mert felismerték, hogy olyan mutatókat kell felállítani, amelyek azonnali cselekvésre ösztönözik a céget. A Bayer a fenntarthatósági kezdeményezéseket világszerte fontosnak tartja és támogatja, ennek egyik eredményeként a közelmúltban együttműködési megállapodást írt alá a Microsofttal a digitális mezőgazdaság támogatására, amint arról az Agrárszektor is beszámolt.
A Bayer szintén idén jelentette be, hogy globális" Carbon Initiative" elnevezésű kezdeményezését Európában is bevezeti. A program célja az élelmiszer értéklánc széndioxid-mentesítése a termelőkre fókuszálva, egy rugalmasabb és fenntarthatóbb élelmiszerrendszer létrehozása érdekében. A kezdeményezés összeköti a termelőket az élelmiszer értéklánc egyéb szereplőivel, ezáltal olyan jutalmazási struktúrákat ismerhetnek meg, amelyek nemcsak a legújabb széndioxid-kibocsátás csökkentésre vonatkozó gyakorlatokat valósítják meg, de az Európai Bizottság Green Deal céljaihoz is hozzájárulnak.
Az új Európai Dekarbonizációs Program elismeri és felismeri a termelők és termőföldjeik szerepét abban, hogy tartós, pozitív környezeti hatásokat generáljunk - nem beszélve arról, hogy mindez része a Bayer fenntarthatósági vállalásainak is, aminek célja a termőföldek üvegházhatású gáz kibocsájtásának (GHG) 30%-kal való csökkentése 2030-ra a Bayer termékek és megoldások használatával. December elején a Bayer azt is bejelentette, hogy a vállalat 100 millió eurót fektet további fenntartható innovációkba, így egészségügyi termékeik gyártásába és elérhetőségének növelésébe is.