A nyár nagy meglepetése: erre készül a Heineken és a Soproni

agrarszektor.hu
Március óta új vezérigazgató irányítja a Heineken Hungáriát: José Matthijsse komoly tapasztalattal rendelkezik a globális sörpiacon, nem véletlen, hogy újdonságokkal készül az idei nyárra a Sopronit és a Strongbow cidert is gyártó vállalat.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A nyári szezon a legfontosabb időszak a sörgyártóknak: az időjárás mellett a különféle programok is növelik az eladásokat ebben az időszakban - idén ráadásul két fontos sportesemény, a labdarúgó EB és olimpia is komolyan fokozhatja a fogyasztást. A Heineken Hungária Sörgyáraknál is magasak az elvárások a következő hónapokra, nem csak a sport és az időjárás miatt, hanem azért is, mert a jelentős nyári fesztiválok 70 százalékát a cég valamely márkája szponzorálja - mondta el Sopronban a Portfoliónak José Matthijsse, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója. A holland származású menedzser - akinek több évtizedes globális piaci tapasztalata van, hiszen korábban Afrikában és Haitin is dolgozott - március közepétől irányítja a Heineken magyarországi leányvállalatát.

A magyarok nyitottak az új sörökre

A cég folyamatosan próbál újítani a magyar piacon, és június elején új terméket vezet be a HORECA-szektorban - hogy milyen típusút, azt a fogyasztók döntésére bízzák. Három különböző sörkülönlegesség közül választják ki azt, amelyik végül bevezetésre kerül.

A vezérigazgató szerint a magyar fogyasztók nyitottak az újdonságokra, bár egész más típusú söröket visznek haza, mint amilyeneket a vendéglátóhelyeken vásárolnak. "Bevásárlásnál inkább a hagyományos söröket választják, de elképzelhető, hogy ilyen téren is nyitottak lennének az újra" - tette hozzá.

Marad a 4 decis sörösdoboz?

A Soproni egy éve vezette be a 4 deciliteres kiszerelésű sörösdobozokat: José Matthijsse ezekről elmondta, hogy a mainstream söröknél nem vált be a kisebb kiszerelés, a prémium söröknél viszont működik, például az alkoholmentes, vagy az ízesített termékeknél. A tapasztalatok alapján a dobozos Heineken, mint prémium sör a jövőben is marad 4 deciliteres, de a Soproni már vissza is váltott a fél literes dobozokra. A Heineken piacain egyébként globális szinten vannak eltérések a dobozok térfogatában, van, ahol 2 vagy 3 deciliteres, máshol 6,5 vagy 7,5 deciliteres dobozokban árulják a sört.

A sörfogyasztásnál különösen fontos kérdés a minőség és az ár közötti viszony: Magyarországon még mindig nagy a kereslet az olcsó termékekre, míg a prémium sörök értékesítése lassan nő. A korábbi évek gazdasági nehézségeinek hatására a régió több országában csökkent az alkoholos italok fogyasztása, ez nem csak a sörpiacra volt hatással. Az üzletláncok ennek ellenére elárasztják sörrel a magyar piacot, és ezzel lefelé nyomják az árakat, ami nem könnyíti meg a gyártók dolgát.

José Matthijsse elmondta azt is, hogy a cég továbbra is elkötelezett a hazai alapanyagok mellett. A vezérigazgató szerint magától értetődő, hogy a sörgyártók főleg a helyi alapanyagokat használják, hiszen közösségi, gazdasági és ökológiai szempontból is ez az ésszerű lépés. A Soproni az idei évtől 100 százalékban Magyarországon termesztett árpából készül, a cég a teljes magyarországi sörárpa-termés 20 százalékát használja fel. A Strongbow ciderekben használt alma nagy része is Magyarországról származik: a Heineken az éves magyar almatermés 10 százalékát használja fel cidergyártáshoz.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?