Kivonulás helyett újabb fejlesztéseket tervez a Tesco

agrarszektor.hu
Bár 2016-ban többször felröppent a kivonulás híre, a Tesco magyarországi forgalma és értékesítési volumene is nőtt az előző évhez képest. Az áruházlánc tavaly munkaerő-problémáival is többször szerepelt a sajtóban, és a szakképzett munkaerő toborzása a nyári bérfejlesztések után is kihívást jelent. Ennek ellenére bőven vannak fejlesztési tervek, amelyekről Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország működési ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Az elmúlt évben többször felröppent a hír, hogy tervezik a kivonulásukat. Aktuálissá válhat ez a kérdés 2017-ben is?

Többször hangsúlyoztuk, de ismételten meg tudom erősíteni, hogy a Tesco cégcsoport átalakítását célzó portfólió-átvizsgálás befejeződött. Dave Lewis, a Tesco csoport vezérigazgatója júniusban, illetve októberben a munkatársaknak szóló videóüzenetben is megerősítette, hogy a Tesco elkötelezett a közép-európai - ezen belül a magyar - vállalat jövőbeni fejlesztése mellett, így ezeknek a spekulációknak nincsen valóságalapjuk.

Hogy alakult az üzleti eredmény 2016-ban az előző évhez képest?

Az előző év azonos időszakához képest az egész csoport forgalma, valamint értékesítési volumene nőtt. Ez bizakodásra ad okot, de rengeteg tennivalónk van még.

Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország működési ügyvezető igazgatója

A vasárnapi boltzár megítélése a mai napig ellentmondásos a lakosság és a kereskedők körében is. Mik a Tesco tapasztalatai ezzel kapcsolatban? Hogy alakul most a forgalom vasárnaponként a Tesco áruházaiban?

A 2015-ös év tapasztalata alapján a vasárnapi zárva tartás alapjaiban változtatta meg a vásárlói szokásokat: jóval tudatosabb fogyasztói magatartásformát eredményezett.

A vásárlás gyakorisága jelentősen csökkent, de egy-egy vásárlásnál jóval többet költöttek a fogyasztók, mint azelőtt, így felkészülve a hétvégére.

A vállalat gyorsan alkalmazkodott az áprilisban megváltozott piaci környezethez: a boltzár eltörléséről szóló jogszabály hatályba lépését követő első vasárnapon 147, míg egy héttel később már az összes hazai áruház és a Tesco Online Bevásárlás is működött. A hosszú távon fenntartható működést a vásárlók visszajelzéseit figyelembe véve alakítottuk ki.

Egyeztetnek a kormány illetékesével vagy a kiskereskedelemért felelős miniszteri biztossal a belengetett további piacbefolyásoló intézkedésekről?

Úgy gondoljuk, hogy a vásárlók és a munkatársak érdekében fontos az egyeztetés az iparági szereplőkkel.

 A bejelentett intézkedések kapcsán az Országos Kereskedelmi Szövetség már jelezte ezt a szándékot az illetékesek felé.

Több hír szólt arról a 2016-os év második felében, hogy a Tesco komoly létszámhiánnyal küzd. Hogy alakul most a munkaerőhiány? Várható-e béremelés a közeljövőben?

Az előző évhez képest nincs jelentős változás a dolgozói létszámban, de folyamatosan vannak nyitott pozícióink, százas nagyságrendben országszerte. A szakképzett munkaerő megtalálása jelenti a nagyobb nehézséget: például több hús-, baromfi-, csemege-sajt-eladóra, pékre és targoncásra lenne szükség. A Tesco idén nyáron 3,5 milliárd forintot fordított bérfejlesztésre, ez átlagosan 11 százalékos béremelést jelentett  14 000, nem vezető beosztású munkatársunk számára, de folyamatosan vizsgáljuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel vonzó munkahellyé tehetjük a vállalatot.

Pálinkás Zsolt
A Budapesti Gazdasági Főiskolán végzett közgazdászként, majd a Debreceni Egyetemen szerezte második diplomáját mint EU szakközgazdász. Tescós karrierjét 2003-ban kezdte kereskedelmi vezetőként, majd többféle munkakörben dolgozott. Később a beszerzésre került, ahol frissáru- és GM beszerzési igazgató volt. 2014-ben kapta meg a működési igazgatói kinevezését, 2015-től pedig a magyar piac ügyvezető igazgatója lett.

Fejlesztések terén mik a további tervek a közeljövőben?

A legnagyobb hangsúly most a frissáru-választék bővítésén és fejlesztésén van, de továbbra is kiemelt figyelmet kapnak az úgynevezett speciális élelmiszerek. Hazánkban is egyre többen érintettek valamilyen ételintoleranciában, számukra folyamatosan fejlesztjük és bővítjük a csökkentett glutén- és laktóztartalmú élelmiszerek kínálatát, de növekszik a bio- és a csökkentett cukortartalmú termékek portfóliója is.

Az áruházak fejlesztésén is sokat dolgozunk: most egy 440 millió forintos beruházással megújítottuk győri és veszprémi áruházunkat, amelyekben a vásárlók kihelyezett online terminálokon a Media Markt üzletek kínálatából is válogathatnak. Ez a tavaly bevezetett "bolt a boltban" koncepció folytatása.

Szintén a tavalyi év újítása volt a Közép-Európában elsőként Budaörsön bevezetett Scan&Shop rendszer: a vásárlók klubkártyájuk beolvasása után a bejáratnál elhelyezett Scan&Shop készülékekkel saját maguk szkennelhetik be a megvásárolni kívánt termékek vonalkódjait. A szolgáltatás hamarosan újabb funkciókkal bővül: elindul az okostelefonon történő szkennelés, így egy ingyenes alkalmazás letöltése után a saját eszköz segítségével is lebonyolítható lesz a bevásárlás, illetve megnyitjuk a rendszert a Clubcard kártyával nem rendelkező vásárlók számára is.

 

Agrárszektor 2016 - Az 50 legbefolyásosabb személy a magyar agráriumban
A cikk teljes terjedelmében az "Agrárszektor 2016 - Az 50 legbefolyásosabb személy a magyar agráriumban" című kiadványban jelent meg. Keresse a Portfolio könyvesboltban vagy az újságárusoknál!

A cikk saját termék népszerűsítését szolgálja.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?