JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Indokolatlan piackorlátozó lépéseket kívánnak tenni azok az áruházláncok, amelyek ki akarják zárni bolthálózataikból a ketreces tojástermelést folytató agrárvállalkozásokat - hangsúlyozták a Visegrádi Országok (V4) agrárkamarái prágai ülésükön, ahol a Baromfi Termék Tanács egyik szövetsége, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) is részt vett. A BTT és a Tojásszövetség is úgy ítéli meg, hogy a fogyasztóknak meg kell adni a lehetőséget arra, hogy tojásvásárláskor saját preferenciáik és elvárásaik alapján dönthessenek. A szervezetek szerint az uniós jogszabályoknak megfelelően termelt tojások tiltása és bojkottja nem megengedhető, illetve jogellenes és diszkriminatív is - derül ki a terméktancs közleményéből.
A V4-ek agrárkamarái kiállnak amellett, hogy a feljavított ketreces tojástermelésre szükség van a térségben és az Európai Unióban, mivel állat- és humánegészségügyi szempontból ez a legbiztonságosabb termelési mód. E technológia alkalmazása nélkül hosszabb távon veszélybe kerülhet az uniós fogyasztók biztonságos ellátása is, mert a legköltséghatékonyabban előállítható tojás e technológiából származik. A keletkező áruhiány hatására nagy mennyiségben jelenhetnek meg a boltok polcain olyan harmadik országbeli termékek, amelyek nem felelnek meg a jelenleg hatályos, alapvető állatjóléti és egyéb EU-s normáknak sem.
A köztestületek a prágai találkozón úgy foglaltak állást, hogy elutasítják az áruházláncok egyoldalú, kiszorító, termelőket ellehetetlenítő törekvéseit. A V4-es agrárkamarák szerint a vásárlók számára lehetőséget kell teremteni arra, hogy a számukra fontos paraméterek alapján - beleértve a higiéniát és az árat is - választhassanak termékeket az üzletláncokban.