Dobogós helyzettek vagyunk az élelmiszer-kiskereskedelem bővülésében

agrarszektor.hu
Európa-szerte stabil a kiskereskedelem teljesítménye. A kontinens 2018 harmadik negyedévi 3,7 százalékos bővüléséhez a töretlen fogyasztói bizalom és az alacsony infláció is hozzájárult. Magyarországon kiemelkedő tempóban nő az élelmiszerek forgalma - áll a NAK legfrissebb élelmiszeripari hírlevelében.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Az európai átlagnál a magyar kiskereskedelem több mint kétszer gyorsabb ütemben, 7,6 százalékkal bővült 2018 harmadik negyedévében, ezzel tartja  helyét a top 3-ban. Magyarország mellett csak Törökországban és Finnországban regisztrált magasabb forgalmat a Nielsen negyedévenkénti európai elemzése ("Growth Reporter"). A mennyiségi eladás 3,4 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, Európában ez az érték 1 százalék volt. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő árszínvonal-növekedés a vizsgált időszakban 4,2 százalékon állt, míg Európában az árszínvonal-változás hatására 2,7 százalékkal növekedett a piac.

Forrás: MTI, Komka Péter

A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 7,3 százalékkal bővült, míg 8,9 százalékos növekedési ütemével a vegyi áruk piaca még erre is rávert. Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül mindegyiknél bővülést regisztrált a Nielsen. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, ismét Törökországban mérték (+21,0 százalék), őt követi Finnország (+7,6 százalék) és Magyarország (+7,6 százalék). A lista további alakulása: Lengyelország (+5,9 százalék), Hollandia (+3,8 százalék) és Egyesült Királyság (+3,5 százalék). A lista végén Ausztria (+0,8 százalék), Dánia (+1,0 százalék) és Csehország (+1,0 százalék) áll.

Az európai kiskereskedelem növekedését − az eurózóna GDP-csökkenése dacára − a stabil fogyasztói bizalom (Európában átlagosan 87 pont) és a folyamatos, enyhe áremelkedés eredményezte. A 3,7 százalékos negyedévi eredmény a legmagasabb érték 2012 óta. Az éves infláció mértéke az Eurostat szerint Európa-szerte stabilan +1,7 százalékon áll, hasonló értéket várnak 2019-re is. Nyugat-Európában erős nyarat tudhatott maga mögött a kiskereskedelem, amelyhez a világbajnokság és az enyhe infláció is hozzájárult.

Ezzel a mennyiségi növekedés mértéke visszaállt az elmúlt másfél évre jellemző, 1 százalék körüli értékre. Ami a jövőt illeti, a kevésbé kedvező külső tényezők okán az utóbbi idők gazdasági lendülete valamelyest kezd alábbhagyni. A politikai bizonytalanság és az olaj emelkedő ára nagyobb költségeket, magasabb rezsiszámlákat, drágább utazásokat ró a fogyasztókra. Mindezek miatt elképzelhető, hogy Európában hamarosan tetőzik a kiskereskedelem bővülése.

NEKED AJÁNLJUK
Változás az élelmiszerpiacon
Élelmiszer

Változás az élelmiszerpiacon

Az elmúlt időszakban az agrárgazdaságot érő egyik leglényegesebb kihívás az inputárrobbanás és a magas inflációs környezet volt.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?