Változó szokások: jelentősen nőtt az otthoni borfogyasztás az elmúlt hónapokban

Változó szokások: jelentősen nőtt az otthoni borfogyasztás az elmúlt hónapokban

agrarszektor.hu
A koronavírus előtt a magyarországi borfogyasztásnak csak a fele történt otthon, a pandémia időszakában azonban jelentősen megnőtt ez az arány. A borászok azt remélik, hogy az internetes rendelések mennyisége nem apad el most sem, amikor már lehet kóstolni a borászatokban is.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

"Merre halad a borászati ágazat? A borimport fejlesztésének lehetőségei a megváltozott környezetben" címmel rendeztek online konferenciát a krakkói vásár szervezői, amelyről a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) készített összefoglalót. A konferencia is megerősítette, hogy a koronavírus által kiváltott járvány hatásai nem kerülték el a borászati ágazatot sem, írta meg a Világgazdaság.

A határok, szállodák lezárása miatt minimumra korlátozták, vagy épp teljesen felfüggesztették a rendezvényeket is. Ennek következtében a bor kereslete és fogyasztása lecsökkent, ami a bor készletek felhalmozódását váltotta ki a borászatokban, majd emiatt a borászok bevételei csökkentek. A megszorítások nem tartottak olyan sokáig, hiszen már nyitott a gazdaság, de Magyarországon mégis sikerült megváltoztatni a szokásokat.

Az első lépésben a fogyasztók különböző termékeket kezdtek felvásárolni, márciusban a bor vásárlása nem esett vissza. Ugyanakkor ezt nem lehetett elmondania HoReCa-ágazatról, ez volt leginkább kitéve a járvány negatív következményeinek.

Ennek az ágazatnak az esetében, leginkább a kisebb családi kézműves borászatok szenvedtek, amelyek inkább a minőségre, nem pedig a mennyiségre vannak beállítva. Boraikat általában a HoReCa- csatornákon keresztül adják el. A fogyasztói szokások is megváltoztak. Érdemes megjegyezni, hogy a koronavírus előtt a borfogyasztás úgy nézett ki, hogy 50%-ot fogyasztottak el otthon, 25%-ot vendégségben, 15%-ot az éttermekben, 10%-ot pedig a különféle rendezvényeken. A járványt követően a bort még nagyobb arányban fogyasztják otthon.

A borászok elkezdték kihasználni az online csatornákat, 15-20%-kal növekedett meg az internetes értékesítés. Érdekesség az is, hogy egyes borászok beindították az online borkóstolásokat, és ezzel is el tudtak érni némi növekedést. A borászok remélik, hogy ezek az új szokások megmaradnak, akkor is, ha a borkóstolók visszatérnek a borászatokba is.

Sikeresnek bizonyult a Palackposta2020 program is, amely az a lényege, hogy egy internetes oldalon megadták az egyes borászok elérhetőségét. Ehhez járultak még internetes promóciók és tv reklámok, ahol a borászok meggyőzték a fogyasztókat, hogy vásároljanak az interneten keresztül. Jó jövedelmet generált ez azoknak a borászoknak, akik ebben részt vettek.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. május 17. 10:03