JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Több mint öt éve alakult meg a PLG Hungary Kft., amely gyakorlatilag öt konkurens tojástermelő cég - a Bábolna Brojler Kft., a Biotojás Kft., a Földesi Rákóczi Mg. Kft., a Kereki Tojás Kft. és a Major Kft. - összefogását takarja -tájékoztatta az Agrárszektort Szabó Sándor. A cég megalapításának célja, hogy jó minőségű magyar tojással és tojástermékekkel lássák el a piaci partnereket, az öt tojástermelő ugyanis együtt kíván megjelenni a magyar piacon tojáslé, illetve tojáspor termékekkel. Emellett héjas tojás értékesítésére létrehozták a Jóházi Tojás Kft.-t, melyen keresztül elsősorban az áruházláncokba kívánnak tojást értékesíteni - tudtuk meg. Hozzátette, ez a beruházás mintegy 2,5 milliárd forintból Lajosmizsén valósult meg, aminek 50 százaléka volt uniós, illetve hazai támogatás, a fennmaradó rész felét pedig a CIB Bank finanszírozta.
Lapunk kérdésére Szabó Sándor elmondta, a tojásfeldolgozó létrehozására azért volt szükség, mert az öt cég egyenként nem tudott hatékonyan dolgozni, a piaci szerepük nem volt meghatározó, az ipari és selejt tojások feldolgozása megoldatlan volt, ami gátolta a költséghatékony működést.
- emelte ki. Hangsúlyozta: az együttműködés nyitott a többi termelő felé, célja a termelői összefogás szélesítése, a magyar tojás megbecsülésének és értékének növelése. A nagyobb kereskedelmi partnerekkel stratégiai megállapodásokat kívánnak kötni.
A PLG Hungary Kft. jellemzően mélyalmos és ketreces tartásmódú tojásokkal foglalkozik, az előállított tojásokat és tojástermékeket áruházláncokba, tésztaüzemekbe és vendéglátóipari egységekbe szállítják. A tulajdonos ezzel kapcsolatban kitért arra is, hogy habár a tojás alapvető élelmiszer, és emiatt állandó kereslet mutatkozik rá, a koronavírus-járvány hatása bizony ebben a szektorban is érezhető. Főleg a HORECA szektorba irányuló eladásokon lehet ezt érezni, amelyek látványosan csökkentek idén, ráadásul a külföldi turisták elmaradása is okozott némi visszaesést a tojáseladások terén - tette hozzá Szabó Sándor.