Végre megérkezett a magyar dinnye a hazai boltokba: mutatjuk, hol kapható

Végre megérkezett a magyar dinnye a hazai boltokba: mutatjuk, hol kapható

agrarszektor.hu
A Lidl Magyarország raktárai a mai naptól kizárólag magyar beszállítóktól érkező, kiváló minőségű magvas görögdinnyét vesznek át, mellyel kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon. Az áruházlánc célja ezúttal is a hazai igények maximális kiszolgálása mellett a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítése és a magyar termelők támogatása. Az áruházlánc a 2020-as szezonban közel 12 ezer tonna magyar görögdinnyét értékesített itthon és külföldön összesen, hozzájárulva ezáltal is a magyar gazdaság versenyképességéhez - tudhattuk meg a Lidl közleményéből.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A hűvös és esős időjárási viszonyok miatt későbbre tolódott a hazai dinnyeszezon indulása, de a mai nappal megkezdődik a magyar termesztésű gyümölcsök szállítása a Lidl logisztikai raktáraiba. Első körben a hazai beszállítóktól a magvas görögdinnyék érkeznek, melyek szerdától már minden áruházban elérhetőek lesznek, majd a következő érési hullámban szállítják a magszegény és a sárga bélű görögdinnyéket is.

A tavalyi évet tekintve, bár a kedvezőtlen időjárás hatással volt a termésmennyiség alakulására, a vállalat növelni tudta a hazai értékesítését: majdnem ezer tonnával többet, vagyis közel 7 ezer tonna gyümölcsöt értékesített itthon, amivel hozzájárult a magyar gazdaság erősítéséhez, a magyar munkahelyek megvédéséhez és sok ezer magyar család megélhetéséhez. A kiváló minőségű hazai görögdinnye az exportpiacokon is népszerű, hiszen a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly közel 5 ezer tonna görögdinnyét exportáltak több mint 630 millió forint értékben, főleg Lengyelországba, Csehországba, Szlovéniába és Szlovákiába.

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője elmondta, a vállalat közel tíz éve arra törekszik, hogy támogassa a magyar beszállítókat, nem csak a hazai értékesítésben, de a külpiacra jutásban is. A dinnyeszezonban ezen stratégiai törekvésükkel összhangban mind a magvas görögdinnyék, mind a magszegény és sárgabélű görögdinnyék 100%-ban magyar termelőktől származnak, hogy mindig friss, jó minőségű és magyar gyümölcsöket kínálhassanak vásárlóiknak, és hogy hozzájárulhassanak az ágazat stabilitásához.

Az áruházlánc hosszú ideje különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, hiszen a Lidl stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira. Ezen döntés értelmében az áruházlánc 2013-ban elindította a "Lidl a magyar beszállítókért" programját, melynek köszönhetően ma már több száz hazai beszállítóval dolgozik együtt és a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60%-át jelenti, így biztosítva a hazai vállalkozások számára a helyi szintű növekedést, fejlődést és munkahelyteremtést a magyar gazdaság támogatásának és versenyképességének növelése jegyében.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?