JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
A kisboltok gyakran részét képezik a helyi történelemnek és a közösség életének, ami hozzájárul örökségük megőrzéséhez. A kisboltokban történő vásárlás támogathatja a helyi gazdaság erősítését is, mivel a pénz így a közösségben marad, és ott segíti a munkahelyeket és a termelőket. Nem okozott különösebb meglepetést, hogy a Húsház Hungary Kft. 2022-ben végzett felmérése szerint a megfelelő ár végzett magasan az első helyen (48%-a a válaszadóknak nevezte meg ezt a szempontot), de fontos a minőség (27%) és a kapcsolattartó hozzáállása is (18%) - írja a Pénzcentrum.
Míg a multik gyakran egységesített termékválasztékot kínálnak, a kisboltok rugalmasabban tudnak reagálni a helyi keresletre, és egyedülálló, regionális termékeket is kínálhatnak. A kisboltokban a személyzet gyakran ismeri a vásárlókat és a vásárlási szokásaikat, ami lehetővé teszi a személyre szabott szolgáltatást és ajánlatokat. Ha egy árusítóhelyen, legyen az a sarki fűszeres, a hentesüzlet vagy éppen egy piaci stand, rendszeresen ugyanazokat az arcokat látjuk, az hosszú távon erős bizalmi kapcsolatot alakít ki, ami a vásárlóknak komoly biztonságérzetet ad
- vélekedett Péterszegi Zoltán, a Húsház Hungary Kft. alapítója.
Nem jó borítóról ítélni
A felmérésből kiderült az is, hogy egy-egy multinál elfordul (nem is olyan ritkán), hogy az áru szépen be van csomagolva és csak a felbontás után derül ki, hogy sérült vagy nem jó minőségű. A szakember kitért arra is, hogy a multik csak látszólag olcsók, olyannyira nem, hogy számos terméket drágábban vagy ugyanannyiért kínálnak, mint a kisebb piaci szereplők. A „csali” termékeikkel érik el azt, hogy a vásárlók hozzájuk menjenek be vásárolni. A nem elég tudatos, becsalt vásárlók pedig felesleges termékekkel pakolják tele a kosaraikat, aminek köszönhetően oda a kezdeti olcsóság. Egy kisboltban, hentesüzletben vagy egy piacon viszont arra törekszünk, hogy csak a szükséges és hasznos dolgokat szerezzük be.