Megőrülnek most a magyarok ezekért a húsokért: veszik őket, mint a cukrot

Megőrülnek most a magyarok ezekért a húsokért: veszik őket, mint a cukrot

agrarszektor.hu
Javában tart az idei grillszezon, a családi vagy baráti társaságok széles kínálatból választhatják ki a szabadtéri sütögetés alapanyagait. A boltokba kerülő grilltermékek jelentős része hazai gyártóktól származik. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) piaci körképe szerint a grillszezon abszolút befutója a grillkolbász, ebből a könnyen elkészíthető termékből fogy a legtöbb a boltokban, ugyanakkor a különböző húspogácsák iránti kereslet is jelentős.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Töretlen a hazai grillkultúra fejlődése. Míg néhány évtizeddel ezelőtt a szalonnasütés és a bográcsozás volt a legelterjedtebb szabadtéri program a családi vagy baráti közösségek számára, a nyári időszakban ma már a legtöbben a grillrácson készítik el az ételeket. Alapanyagból pedig idén sincs hiány, az üzletek polcain széles választék várja a grillételek szerelmeseit. A húsok között egyre több az előre fűszerezett, sütésre kész termék, legyen szó sertés- vagy csirkehúsról. Az előre pácolt grilltermékek mellett a sajtok és halak is ott vannak a pultokon. Az ömlesztett sajtokat kivéve minden sajt grillezhető, ám számos gyártó a nyári időszakban külön erre a célra készített grillsajtokkal színesíti a kínálatot. A megkérdezett kiskereskedelmi láncok és élelmiszergyártók szerint a tavalyi évhez képest nőtt a forgalom a grillszezon első hónapjaiban, de egyes termékekből kevesebb fogyott, mint tavaly. Az innovációs igény ugyanakkor kevésbé jellemző erre a szegmensre, úgy tűnik, hogy a magyar vásárlók a jól bevált termékeket részesítik előnyben.

A sertéshúsos termékek között továbbra is biztos befutó a grillkolbász, sokféle változatban megtalálható a kínálatban. Nagyon népszerű a marhahúsból, vagy marha- és sertéshús keverékéből készült húspogácsa is, ami a kézműves hamburgerek nélkülözhetetlen alapanyaga. Ennek a terméknek nagy előnye, hogy többféle módon is elkészíthető, és ha a rossz idő miatt zárt helyre kényszerülnek a grillezők, egy serpenyőben a konyhában is kiváló étel készülhet belőle.

Az üzletláncok tapasztalatai szerint a grillezésre előkészített marhahúsok iránti kereslet némileg csökkent, ugyanakkor a magasabb árfekvésű, érlelt és/fűszerezett steak húsok iránt nőtt az érdeklődés. A különböző halhúsok elkészítését vélhetően csak a gyakorlott grillszakácsok vállalják, ezt mutatja az is, hogy a halak iránti kereslet alapvetően stagnál. Az elmúlt időszakban azonban a drágább halhúsok iránti érdeklődés nőtt. A boltokban kapható grilltermékek zöme hazai gyártóktól kerül a polcokra. A termékek eredetéről a vásárlók is könnyen meggyőződhetnek. Az állati eredetű termékek esetében a címkén ovális bélyegzőt is találunk, ha ezen HU felirat szerepel, biztosan lehetünk benne, hogy magyar a termék.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?