Brutálisan megdrágult a sör, és az áremelkedésnek még nincs vége

Brutálisan megdrágult a sör, és az áremelkedésnek még nincs vége

agrarszektor.hu
Betörne az ázsiai piacokra a Carlsberg. A nagy sörgyártó új vezérigazgatója szerint csak ezzel lehet pótolni az orosz piac kiesését. Eközben a fogyasztói szokások is változnak, a skandináv országokban például egyre népszerűbbek lesznek az alkoholmentes sorok.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A Carlsberg új vezérigazgatója, Jacob Aarup-Andersen - aki korábban a Goldman Sachs bankárja volt - kijelentette, hogy a cégnek az ázsiai piacok megnyerésére kell koncentrálnia. A szakember szerint ugyanakkor azt ellensúlyozni kell, hogy az utóbbi években csökkent a társaság eredménye. Ennek hátterében  az orosz leánycég, a Baltika kiesése áll, ugyanis a 8400 alkalmazottat foglalkoztató orosz cég hozta a Carlsberg bevételeinek 13%-át, és a működési eredmény 9%-áért is felelt - írta meg a Világgazdaság a Bloomberg értesülései alapján.

A Carlsberg és a Tuborg gyárat vezető szakember arról is beszélt, hogy továbbra is kemény pénzügyi fegyelmet kell tartaniuk, de mindenképpen szükség van a marketing és a márkaépítés felfuttatására, elsősorban a digitális csatornákon. Emellett vannak helyek, földrajzi területek, ahol erősíteni kell jelenlétüket - hangsúlyozta Jacob Aarup-Andersen.

A menedzsment februárra fogja kidolgozni a menedzsment a cégcsoport pontos stratégiáját, de az eddigi értesülések szerint inkább az eddigi tervek „felfrissítéséről”, mintsem azok „lecseréléséről” lesz szó. Az Aarup-Andersen szerint a Baltika lefoglalását nem lehet szó nélkül hagyni, emiatt a tervek újragondolására is szükség van.

De mi lesz az árakkal?

Az új vezérigazgató arról is beszélt, hogy az infláció jelentős, és a fogyasztóik is küszködnek vele. Azonban a sörárak folyamatos emelkedésére lehet számítani, ugyanis a gyártási költségek is töretlenül nőnek. Egyetlen mentsvár az lehet, hogy a bekerülési költségek növekedésének üteme egyre kisebb, ami nyilván a fogyasztói árakban is megmutatkozik.

Rohanunk, hogy utolérjük magunkat. Ugyanakkor szerintem ez szektorszinten nem fog sikerülni, így nem mard más, mint az áremelés. Egészen biztos, hogy összességében a jövő év is költségnövekedést hoz

- hangsúlyozta Jacob Aarup-Andersen.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?