Dráguló gyapot: a H&M profitja bánja

agrarszektor.hu
Csökkenő profitról számolt be a ruházati cikkeket forgalmazó Hennes & Mauritz áruházlánc a tavalyi év utolsó három hónapjában, melyet elsősorban az emelkedő nyersanyagárakkal magyaráz a cég.

Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia! 

Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.

AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

A cég 5,5 milliárd koronás (170 milliárd forint) nettó profitot könyvelt el, amely 11 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakában elért 6,15 milliárd koronás (191 milliárd forint) nyereségnél, és jóval meghaladja az elemzői várakozások szerinti profitcsökknést.

Az árbevétel ezen időszak alatt 6 százalékkal, 34,8 milliárd koronára emelkedett, vagyis az emelkedő költségek magyarázzák a profitcsökkenést. A cég elsősorban az emelkedő gyapotárakkal magyarázza a teljesítményromlást, de az egyre erősebb dollár is felemészti a profitot.

A H&M ugyanis szükséges nyersanyagainak nagy részét dollárban szerzi be, amely a tavalyi év utolsó negyedévében erősödött az euróval szemben. Eközben bevételeinek nagy része euróban keletkezik.

Karl-Johan Persson, a H&M vezetője a BBC-nek elmondta, elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt emelkedhet majd a ruházati cikkek ára. A pamut ára például 2010-ben közel duplájára emelkedett.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?