Világmárkák is bojkottálják az üzbég gyapotot

agrarszektor.hu
Több világmárka is bojkottot hirdetett az üzbég gyapot ellen, ahol a sokat bírált kormány gyermekmunkaerőt használ a gyapottermés leszedésére.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A bojkotthoz csatlakozott a H&M svéd divatmárka, az Adidas, a Puma, a Burberry és a Levi's is, akik céljaikat a Responsible Sourcing Network nevű online csoporton belül sorolják fel. A szervező csapat az amerikai As You Sow - írja az Agroline.

“Nagy gyapotfelvásárlók vagyunk, és mint sok más cég, mi is egyértelműen szembe helyezkedünk a gyermekmunkával, tekintet nélkül arra, melyik országról van szó" - idézte a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása (www.telegraph.co.uk) a svéd márka felelősét.

A nagy márkák mellett korábban már csatlakozott 800 kisebb amerikai ruha- és cipőgyártó cég is, az üzbég kormány elleni nyomás tehát egyre nő, azonban ők nem kommentálták az ügyet.

A 27,5 milliós Üzbegisztán számára az arany és a gáz mellett a gyapot a legfontosabb kiviteli cikk, azonban aktivistáknak és emberjogi szervezeteknek sikerült dokumentálniuk, ahogy iskolás gyerekek szedik a gyapotot, és ahogy a kormány kiparancsolja ki őket a földekre dolgozni, ez a mostani bojkott kirobbantó oka is.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?