Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Egyre súlyosabbak az üzemanyag-ellátási problémák Magyarországon, a Mol ezért pénteken újabb döntést hozott "az ország működése és energiabiztonsága" érdekében: közleményükből kiderült, hogy a kis benzinkutak az azt megelőző héthez hasonlóan a november 28-i héten sem kapnak üzemanyagot. Eközben a nagyobb láncok is korlátozásokat vezetnek be, vannak olyan kutak, ahol csak 10 litert lehet vásárolni a hatósági áras üzemanyagból. Múlt hétfő óta a Mol 194 kis kútra nem szállít üzemanyagot, akkor jelezték, hogy az átmeneti korlátozások határozatlan időre szólnak. A döntésnek több oka is volt, például az, hogy karbantartási munkákat kell végezni a Dunai Finomítóban. A Mol azt írta nemrég az ATV Híradójának, hogy a tanker autóik folyamatosan úton vannak, és az exportra szánt üzemanyag mennyiségét is korlátozzák, az olajvállalat hozzátette: a normál időszakokhoz képest most 15-20%-kal több üzemanyagot szállítanak partnereiknek, vagyis ennyivel magasabb a fogyasztás az ársapka előttinél - írja a Portfolio.
Sokakat érdeklő kérdés, hogy vajon mi lesz a sorsa az üzemanyagársapkának. A Miniszterelnökség szerint csak akkor fogják tudni fenntartani az üzamanyagárstopot január 1-től, ha az Oroszországból érkező kőolajszállítás zavartalan, továbbá, ha a százhalombattai finomító is folyamatosan működik. Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke elmondta, hogy jelenleg 258 társaságot érint az üzemanyaghiány. A magyarországi energiaellátás az árstopok előtt úgy nézett ki, hogy 70 százalékban a Mol intézte az ellátást és körülbelül 30 százalék érkezett importból, ebből a behozatalból lettek kiszolgálva a kis kutak. Ugyanakkor ez a rendszer bedőlt az árplafon miatt és teljesen leállt az import. A szakember úgy véli, hogy ebből közép és hosszú távon is súlyos gondok lehetnek, és akkor tud majd visszajönni az import, ha versenyképesebbek lesznek az árak.
Egyúttal üzletágak rombolódhatnak le és tönkre mehetnek komplett kereskedelmi és ellátási láncok, ami miatt komoly árat fizethetnek a fogyasztók, akik egyébként egyre türelmetlenebbek. A MOL szerint ez minden ötödik kútjukon előfordult az elmúlt napokban. Az Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint hozzá kell szokni ehhez a helyzethez, amíg 480 forintos rögzített áron lehet üzemanyagot vásárolni - írja az rtl.hu. Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezetője a kialakult helyzettel kapcsolatban elmondta, hogy jelenleg valóban nem logisztikai probléma, hanem üzemanyaghiány van, ami az ársapkának köszönhető az importőrök kiesésével. Továbbá a százhalombattai fennakadások is tetézik a bajt, a szakember tudomása szerint jelenleg 60 százalékos kapacitáson működik a dunai finomító.
Bujdos Eszter szerint, ha nem a társaságokat, hanem a konkrét benzinkutakat nézzük, akkor akár 500 helyszínt is érinthet a probléma és ez napról napra nő. A készlethiány pedig nem csak a fehér kutaknál, hanem a nagy, tehát színes kutaknál is egyre aggasztóbb. A Shell nemrég bevezetett intézkedése miatt is fokozódik a szituáció, a mennyiségi korlátozás után innen kénytelenek a fogyasztók átvándorolni a Mol-kutakra. És míg a teljes magyar viszonteladói piac 2,5 százalékáért felelős, árstop-intézkedések után szerződött Mol partnereknél nullára leredukálták a hetekben az energiatermékek szállítását, addig a régi Mol partnerek is korlátozva vannak. Nekik havi mennyiségi kvóta van megállapítva, mégpedig az előző év azonos időszakához képesti mennyiségek 8 százalékát kapják, szemben a korábbi 10 százalékkal. Az ügyvezető szerint ez a csökkentett mennyiség 3 hét után rendre elfogy, amiből komoly gond lehet most, november végén.