Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Múlt héten pénteken adták át Balatonudvari csónakkikötőjét, amely mintegy 100 millió forint ráfordítással újult meg. Szári Zsolt, a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. (BHN) vezetője az átadóünnepségen elmondta, hogy a kikötőfejlesztés eredményeként két móló mentén összesen 75 modern, elektromos töltési lehetőséget is biztosító csónakkikötőhelyet alakítottak ki. A BHN közleménye szerint az önkormányzat és a halgazdálkodási társaság között megkötött vagyonkezelési szerződésnek köszönhetően évtizedes távlatban biztosított a horgászokat is kiszolgáló kikötő működése. Szűcs Lajos, a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) elnöke az átadóünnepségen úgy fogalmazott, kiemelt céljuk a horgászati pozícióik javítása, lehetőségeik fenntartása, fejlesztése - írja az economx.
A csónakkikötők létesítése, bővítése azért is kulcskérdés, mert a horgászturizmust leginkább korlátozó tényező a horgászatra alkalmas szabad partszakaszok csökkenő száma. A fejlesztéseknek fontos hozadéka a nádasok védelme, hiszen mára már ezres nagyságrendben találhatóak horgászcsónakok a különböző ideiglenes, engedéllyel nem rendelkező veszteglőhelyeken. A BHN egyébként még 2020-ban vette pártfogásába a csónakos horgászkikötőt, a helyi önkormányzattal közösen elejét véve egy vitorláskikötő építését célzó magánosítási szándéknak.
A Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. becslése szerint közel 5000 darab csónak lehet a Balatonon, amelyekkel rendszeresen vagy alkalomszerűen horgásznak. Az pedig tény, hogy engedélyes csónakkikötőhelyek többszörösére lenne igény, éppen ezért lennének kiemelten fontosan az olyan beruházások, mint a Balatonudvari. Ami a környezetvédelmet illeti, a szakemberek szerint ettől sem kell tartani: a kikötő engedélyeztetési folyamatának fontos lépcsőfoka volt a Natura2000 hatásbecslési dokumentáció, valamint az illetékes környezetvédelmi hatóság jóváhagyására is szükség volt a végleges tervek elkészültéhez, így minden hatályos jogszabálynak megfelelően készülhetett el a kikötő, amely a minősített, védett nádas határát nem érintette.
Összefogás nélkül nem megy
A BHSZ úgy véli, a Balatonra hat darab 300-400 férőhelyes csónakkikötőre lenne szükség, hasonlókra, mint a Velencei-tónál. A keleti medencében kettő, a nyugati medencében pedig négyre lenne szükség arányosan elhelyezve. Kővári Tibor szerint rendet kelleni tenni már a Balatonon, amihez nagy összefogásra lenne szükség a MOHOSZ, a halgazdálkodás, az önkormányzatok, a Balaton Fejlesztési Tanács és a horgászok között, ebben az esetben lehetne kialakítani a megfelelő mennyiségű csónakkikötőt.