Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A nyersanyagok árváltozási dinamikájában utóbbi években megfigyelhető változás az úgynevezett csomagolt termékek (CPG) gyártóit is stratégiaváltásra szólítja fel. Az utóbbi 25 évben ugyanis nem voltak ilyen volatilisek a nyersanyagpiacok, így áremelkedéskor a végtermékek árait is emelni tudták, ugyanakkor fordított esetben a fogyasztási cikkek árai nem csökkentek.
1996 és 2002 között a szektor nyereségének kétharmadát a nyersanyagárak emelkedésének fogyasztókra hárítása adta, amely mintegy 10 milliárd dollárt eredményezett a cégek számára - derül ki a McKinsey elemzéséből.
Mióta azonban a nyersanyagárak folyamatos emelkedésnek indultak, ezek a cégek már csak emelkedő költségeik töredékét tudták végtermékük árában érvényesíteni, amely 2002-2007 között mintegy 70 milliárd dollárjukba került.
Ez a helyzet a kekszgyártóktól a háztartási cikkek gyártójáig valamennyi vállalatot új stratégiák kidolgozására kényszeríti, amennyiben nem akarnak további veszteségeket elszenvedni.
A tanulmány készítői 20 százalékos nyersanyagdrágulást, valamint a végtermékek árának változatlanságát feltételezve a következő öt évre, úgy számolnak, hogy adózás előtti eredményük (ebitda) kétharmadától eleshetnek a cégek.
Egyik megoldás a termékskála bővítése, új termékek bevezetése lehetne, hiszen így nem a meglévő termékek árában kellene az emelkedő költségeket érvényesíteni. Persze az innováció nem egyszerű feladat, azonban a CPG szektor számára elengedhetetlen - vélik a szakértők.