Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az AKI által készített tanulmány rávilágít, hogy a német diszkontláncok főleg otthonról, magasabb feldolgozású termékekkel szorította háttérbe a magyar gazdálkodásokat és vállalkozásokat. A két diszkontlánc üzletpolitikájának alappillérje, hogy Németországban gyártott termékeket hoz forgalomba, saját márkanéven.
Mindkettejükre jellemző, hogy a költségtakarékosság miatt a kockázatos és drága befektetéseket szívesen elkerülik. Ezért jelentek meg sok esetben csak az uniós csatlakozást követően a volt szocialista országokban, így hazánkban is. Így várta ki például az adminisztratív és bürokratikus akadályok, illetve a vámok leomlását a Lidl Szlovákiában vagy Magyarországon.
A piaci megjelenést viszont azonnal agresszív terjeszkedés követte, amit szemléletesen igazol, hogy a német élelmiszer-kivitelből egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a kelet-európai országok: a két lánc megtelepedését követő években Lengyelország részaránya 2,9, Csehországé 1,6, hazánké pedig 1,2 százalékkal növekedett a legfontosabb német élelmiszeripari termékek exportjában. Eközben a nagy európai országok részesedése jelentősen visszaesett, Franciaországé 3,8, Spanyolországé 2,2, Nagy-Britanniáé pedig 1,9 százalékkal - írja a HírTV online.