Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
"Az év elején remélthez képest nem túl kedvező makrogazdasági környezetben is növekedésre számít a cég, amely az elmúlt években is képes volt fenntartani piaci pozícióját" - hangsúlyozta a VI. Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján Budapesten Murányi László, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója.
A Coop sikerének egyik titka, hogy olcsó, de jó minőségű termékeket kínál, így az egyre tudatosabbá váló vásárlók igényét ki tudja szolgálni. Az üzletlánc annak ellenére tudta megőrizni piaci részesedését, hogy a fogyasztás az elmúlt évben csökkent.
A Coop üzletek a hazai kiskereskedelmi forgalom 12 százalékát adják, míg az ellátási lánchoz tartozó kisboltok tartósan 3 százalék körüli piaci részesedéssel bírnak. Ennek hátterében az áll, hogy a Coop Hungary Zrt. milliárdos beruházásokkal válaszolt a válságra - emelte ki Murányi László, felidézve a cégcsoport három kiemelt fejlesztési programját.
Ezek egyike, a boltmegújítási program keretében 2012 végéig korszerűbb külsővel és belsővel, új logóval, korszerűbb szolgáltatásokkal várja napi másfél millió vásárlóját az ország 3000 településén működő 3000 bolt.
Másik stratégiai fejlesztésük a 2004 óta bővülő integrált informatikai rendszer - többek közt egységes kasszarendszer és belső kommunikáció -, amelyhez év végére már a bolthálózatnak a forgalom mintegy hatvan százalékát bonyolító ezer tagja csatlakozik. A cél a vevőkiszolgálás korszerűsítése, a vevőáramlás gyorsítása, az informatikai rendszer általi erdővédelem, környezettudatosság. Ez a belső rendszer egyedülálló az országban - mondta el a vezérigazgató.
Harmadik kiemelt fejlesztésként a tavaly év végén elindított törzsvásárlói programot említette, amelysegítségével szeretnék meghálálni visszatérő vevőik hűségét, többletszolgáltatásokhoz juttatva őket. A Coop Hungary Zrt. célja az év végére hatszázezer, 2012 végére pedig egymillió kártya kibocsátása.
Mindezek eredményeként az elmúlt két évben 510 milliárd forint körül stabilizálódott árbevételhez hasonló eredményre számít 2011-ben is a vezérigazgató. További eredményként kiemelte, hogy tavaly decemberben a Magyar Termék Nonprofit Kft. az év magyar árukért elkötelezett kereskedője elismerésének első díját kapta a Coop Hungary Zrt.
"A Coop Rally küldetése hatodik év óta változatlan: elkötelezettségünk kinyilvánítása a minőségi magyar termékek iránt" - mondta el Csepeli Lajos, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette: "nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az eltelt időben élelmiszer-termelők, feldolgozók és a Coop teljes csapata felzárkózott a kezdeményezéshez". Kiemelte: ehhez alapot ad, hogy a 100 százalékos magyar tulajdonban lévő Coop cégcsoport több évtizedes múltra tekint vissza. A legrégebbi magyar bolthálózatként mintegy háromezer településen van jelen, ami felelősséget is ró a társaságra abból a szempontból, hogyan tud hozzájárulni a magyar gazdaság, a vidéki foglalkoztatás fejlődéséhez. "Nagyon sok olyan kisvállalkozónak, kistermelőnek adunk piacot, akik most nem tudnak részt venni a Rallyn, de a hétköznapokon fontos szerep jut nekik" - emelte ki Csepeli Lajos.
Hozzátette: a majdnem nyolcszáz saját márkás terméknél, ha lehetséges, magyar termelőkkel gyártat. Ehhez kérik a kormánytól azt, hogy védje a magyar vállalkozók érdekeit, legyenek minden márka és nemzetiség számára azonosak a versenyfeltételek, a politika és a magyar termelőközösség fogjon össze. Továbbá kitért rá, hogy a Coop Rally fő célja az emberi kapcsolati tőke bővítése.
A Rallyt a kezdetektől fogva felkarolta a mindenkori vidékfejlesztési tárca. A mostani esemény fővédnökének, Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszternek a nevében Kardeván Endre, a tárca élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, a Rally szakmai védnöke elmondta: a rally céljai megegyeznek a kormány céljaival, hogy felhívja a figyelmet a tudatos vásárlásra, a biztonságos, egészséges hazai élelmiszerek előnyben részesítésére és a magyar termőföld védelmére, mely már stratégiai döntés is, hiszen silány minőséggel gyengítjük a gazdaságot is. A hazai termékek előállításához segítséget nyújthat a nemrég indított Agrár Széchenyi kártya konstrukció is, mely célja a magyar termékek, az őstermelők, a családi vállalkozások védelme.
Bognár Lajos élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkár azt emelte ki: a Coop Rally két legfontosabb üzenete az összefogás és az innováció, vagyis a piaci igényeknek megfelelő, innovatív rendszer, a termékfejlesztés, a magyar termékek versenyképessé tétele, külföldre juttatása. A silány termékeket, a termékhamisítást és a feketekereskedelmet pedig vissza kell szorítani. A rally célja az elkötelezett, ellenőrzött hazai vállalkozásokból származó, kiváló minőségű termékek megismertetése a fogyasztókkal.
Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatóján a Vidékfejlesztési Minisztérium képviselőinek átnyújtották a "magyar fogyasztói kosarat", benne kiváló minőségű hazai élelmiszerekkel.