Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A magyar termék rendelet közelmúltbeli életbe lépése óta láthatóvá vált, mi a magyar termék, és mi nem az - jelentett ki Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter. A tárca szerint egyre több hazai vásárló részesíti előnyben a magyar termékeket. A minisztérium a kézműves termékek pozícióinak erősítése érdekében korszerűsíti a Magyar Élelmiszerkönyvet.
A Magyar Élelmiszerkönyv korszerűsítését végzik a Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM) annak érdekében, hogy tisztázzák és meghatározzák a kézműves termék fogalmát - közölte Fazekas Sándor. A tárca szerint egyre több vásárló tudatosan keresi a minőségi magyar termékeket. A vásárlók 80-85 százaléka magyar termékeket részesíti előnyben, mintegy 50 százalékuk még akkor is, ha azok valamivel drágábbak.
A miniszter hasznosnak ítélte a magyar termék rendelet megalkotását is. Az MTI kérdésére elmondta: a több hónapja érvényben lévő jogszabály hatására "elválik a tüdő a májtól", azaz láthatóvá válik, mi a magyar áru és mi nem az. Jelenleg mintegy 2000 termék tartozik az e területen védjegyezett körbe. A helyzet egyértelmű tisztázását segíti az is, hogy a vevőket tájékoztató feliratoknak jól láthatóaknak és olvashatóknak kell lenniük. Nem minden termék magyar termék, de amelyen ott szerepel a megkülönböztető felirat, az valóban az - fogalmazott a miniszter.
A magyar termék 100 százalékosan magyar alapanyagból készül, és a teljes feldolgozási folyamatot is belföldön végzik. Emellett vannak a hazai termékek, amelyeknél már nincs 100 százalékos magyar munka, és vannak a hazai feldolgozású termékek, amelyeknél már lehet, hogy az alapanyag is importból származik. A szaktárca a kézműves termékek piacra jutását többek között azzal is segíteni kívánja, hogy ösztönzi az elárusítóhelyek létesítését. Fazekas Sándor példaként említette: a tanyaprogram keretében 54 településen nyílik lehetőség arra, hogy a tanyán termelt áruk a szélesebb vásárlóközönség előtt is megjelenjenek.
A fővárosban például a Hold utcai piac a tanyasi termékek "áruháza" lesz, emellett a megyeszékhelyeken is programok indulnak annak érdekében, hogy minél több tanyasi termék jusson el a városi vásárlókhoz. Emellett pályázati pénzekkel kívánják támogatni a különböző feldolgozó kapacitások bővítését is, erre példaként említette a vágópontokat, tészta- és szörpüzemeket.