Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Borbár túrával népszerűsíti a hazai borokat Budapesten a Magyar Turisztikai Ügynökség. A június 8-i rendezvény 22 magyar borvidéket mutat be - hangzott el a szerdai beharangozó sajtótájékoztatón. A különleges túra célja a magyar borok ismertségének növelése és a hazai gasztro-és borturizmus erősítése. Ezen az estén minden borbárban egy borvidék vendég lesz, a bárokban a vendégül látott borvidékek három borát 22 százalék kedvezménnyel lehet megvásárolni.
A borturizmus az egyik legdinamikusabban fejlődő ága a turizmusnak, ma már divatossá vált borvidékekre utazni, ott hosszabb-rövidebb időt eltölteni - vélik a szakemberek. Ez egyértelműen a minőségi borfogyasztás, illetve a magas színvonalú gasztronómia iránti igény növekedését jelzi, ugyanakkor fontos a bormarketing és a regionális turizmus szempontjából is. A szakemberek szerint figyelemreméltó, hogy a fiatalabb generáció is kimondottan nyitott ezekre a lehetőségekre. Turisztikai szempontból - a szakmai becslések szerint - Villány, Tokaj és Eger a legnépszerűbb borvidékek.
E nyitottság nagy részben a borbárok népszerűségének köszönhető - mondta Gere Andrea villányi borász. Tapasztalatai szerint a borászatokat egyre több huszonéves, harmincas éveinek elején járó érdeklődő, baráti társaság keresi fel, akiknek egyre erősebb a kötődése a minőségi magyar bor iránt. A borászatokhoz való kötődés pedig a későbbiekben megjelenik a borvásárlásnál is. Egy másik fiatal borász, a szekszárdi ifj. Heimann Zoltán szerint a borbárok átrendezték a piacot, sok feltörekvő, kevéssé ismert márkát lehet ezekben megtalálni - Magyarországról és külföldről egyaránt.