Tényleg fontos a hazai? - Mennyire tudatosan választunk magyar élelmiszert?

agrarszektor.hu
Habár sokan vásárolunk magyar élelmiszert, a tudatosság egyelőre kevésbé jellemző. Jelenleg csupán a vásárlók fele számára meghatározó érv az, hogy honnan származik az élelmiszer, amit levesz a polcról.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A hazai élelmiszerek tudatos fogyasztásában van még hova erősödnünk: egyelőre csak minden második ember választását befolyásolja, hogy melyik országból származik az élelmiszer, amit vesz, és közülük is csupán minden harmadik vásárló keresi kifejezetten a hazai termékeket.

Hasonló témákról a Kelet-magyarországi Agrárfórumon is hallhat! A konferencia egyik vezető témája a hazai élelmiszeripar fejlesztési lehetőségei és az új élelmiszeripari GINOP források. Nemcsak szakmai program hanem kiváló kapcsolatépítési lehetőségek és egyedülálló attrakciók is várják: versenytraktorok, traktorhúzó verseny, 3 napos agrárexpó, traktorkarnevál. Kattintson a részletes programért és jelentkezzen azonnal!

A K&H reprezentatív, 500 fő megkérdezésére alapuló kutatásának eredményei szerint a fogyasztók 50%-a vásárol tudatosan magyar élelmiszert, míg közel ugyanennyien (46%) vannak azok, akik számára ez nem döntő érv. Kifejezetten kevesen vannak azok a vásárlók - mindössze 4% -, akik nem tudják, honnan származik az élelmiszer, vagy ritkán vásárolnak célirányosan hazai terméket.

"A fenntartható agráriumért programunk keretében arról kérdeztük a lakosságot, mennyire tudatosan választanak hazai élelmiszert. Hiszen a szektor fejlődése - különösen az innovációk és a kapacitásnövelő beruházások - szempontjából elengedhetetlen, hogy a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar olyan stabil vásárlóközönséggel rendelkezzen, ami hosszú távon igényt generál mind a fogyasztások, mind a fejlesztések tekintetében" - kommentálta a kutatást Tresó István, a K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztály vezetője.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?