Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
2015-ben összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai gyártónak számító Borsodi Sörgyár Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt. és Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a tavaly első ízben adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft. A mennyiség döntő többségét, 6,1 millió hektolitert belföldön adták el.
Idén több fontos tényező is befolyásol(hat)ta a szezont: a nyári időjárás egészen szeptember közepéig kitartott, a magyar válogatott kijutott a foci EB-re, és az olimpián is sok magyar éremért szurkolhattunk. Az agrárszektor.hu a sörgyártókat kérdezte az idei nyár tapasztalatairól.
Dreher: foci igen, olimpia annyira nem
A Drehernél az EB meccsek idején, elsősorban a magyarok szereplésekor érezhetően megemelkedett a sörfogyasztás, különösen a vendéglátóhelyeken és a kisebb boltokban. A prémium szegmens tovább szárnyal és kétszámjegyű növekedést mutat, többek között a sikeres fesztiválszezonnak, a tanksörözőknek, a sörkülönlegességeknek és a magyar csapat teljesítményének a foci EB-n - tájékoztatott a Dreher Sörgyárak Zrt.
A Sziget (ahol a Dreher szállítja a fesztivál söreit) rekord látogatószámmal zárt, az idén nyitott öttanksörözőjük forgalmával is elégedettek, a Hidegkomlós továbbra is szépen teljesít.
Érdekes, hogy a nagy sportrendezvények alatt és jó idő esetén jellemzőbb a vendéglátóhelyeken történő sörfogyasztás, mint az otthoni. Ezeket figyelembe véve,
más meccsek alatt jelentősen kisebb mértékben, körülbelül 3 százalékkal. Az olimpia pedig az időeltolódás miatt érzékelhetően nem befolyásolta a sörforgalmát idén.
Általánosságban azt lehet elmondani, hogy ha 25 fok fölé megy a hőmérséklet, akkor a sörfogyasztás is megemelkedik, egészen körülbelül 35 fokig. Ha ez kifejezetten hétvégére esik, a nyaralások idejére vagy valamilyen rendezvénnyel - legyen az sport vagy zenei fesztivál -, az még jobban segít. Idén a sportesemények és fesztiválok kedveztek a gyártóknak, az időjárás azonban nem. A Drehernél úgy látják, hogy míg tavaly egymást érték a hőhullámok és kánikulai napok, idén az esős hétvégék és a hűvösebb nyári időszakok domináltak, amit a foci EB is csak valamelyest tudott ellensúlyozni. Mivel pedig az olimpia Rióban volt, az izgalmas futamokat és mérkőzéseket is az ottani idő szerint indították, mi itthon pedig többnyire hajnalban vagy reggel kaptuk a jó híreket, így a közös esti drukkolások is jórészt elmaradtak.
Az idei évre várható újdonságok között a sörgyártó kiemelte, hogy a Kozel márka készül különlegességgel, ahol a komló aratásé és a friss komló ízé lesz a főszerep, és tervezik még újabb Dreher Tanksöröző megnyitását is.
Sopronban sem maradéktalanul elégedettek
A Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. a 2015-ös évben rekord nyarat zárt (az időjárási adatok alapján a tavalyi szezont az évszázad nyaraként is emlegetik), így egy rendkívül magas bázisról indultak idén. Összességében azt lehet mondani, hogy az időjáráshoz hasonlóan a sörfogyás is változékony volt. Június kiemelkedően jól sikerült, azonban a júliusi és augusztusi időjárás nem kedvezett a fogyasztásnak.
A legnagyobb népszerűségnek természetesen idén is a csapolt sör örvendett, a fesztiválokon a sör mellett a csapolt cider volt a sláger.
A prémium kategória továbbra is növekszik. Érezhetően fejlődik a sörkultúra Magyarországon, hiszen megfigyelhető a sörspecialitások keresletbővülése is - szépen fejlődik a búza, barna és cseh sörtípusok kereslete. A cseh sör szegmens esetében például stabil kétszámjegyű növekedés tapasztal a sörgyártó a piacon immár második éve.
Ők is úgy látják, hogy a nagy sportesemények természetesen pozitív hatással vannak a sörfogyasztásra, az elmúlt évek tapasztalatai alapján körülbelül 2,5 százalékos forgalomnövekedésre számítottak.
Bár az EB alatt a forgalom megugrott, de ehhez nagyban hozzájárultak a bolti és vendéglátóhelyeken megvalósított promóciók.
A HEINEKEN idei fejlesztései, mint a Soproni APA, vagy a radler szegmensben a pet palackos NaturRadler és a steviával ízesített Gösser NaturRadler siker volt a fogyasztók körében. Egyrészt az APA-val sikerült megszólítani egy új "prémium" célközönséget. (Ezt az eredeti Soproni Klasszikus receptje alapján főzik, kizárólag magyar árpamaláta felhasználásával, amelyet az ALE élesztő és a különleges komlózás tesz egyedivé.)
Idén vette át a vállalat a Krusovice cseh sörmárka forgalmazását is. A márka komoly lendülettel debütált a portfólióban, a hagyományos világos Svetle és a barna Cerne mellett kiemelt fesztiválokon a fogyasztók találkozhattak limitált szériás búza és szűretlen különlegességekkel is.
Az idei év további újdonságai között megemlítették, hogy piacra dobják a Strongbow cider fahéj és ánizs ízvilágú Winter Spice változatát, amely hidegen és melegen is fogyasztható.