Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Vitathatatlan, hogy a hazai borkultúra jelentős fejlődésen ment át az elmúlt 10-15 évben. A nemzetközi sikerek azonban már nem ilyen egyértelműek. Bár világszerte találkozni a nagyobb szaküzletek polcain magyar borokkal, bormarketingünk korántsem nevezhető kiforrottnak, így egyelőre kevés az esélyünk a nagyon erős nemzetközi mezőnyben.
De mi a helyzet az éttermekben?
A gasztronómia világa persze más kérdés. Az egyik legfontosabb étteremkalauz, a brit Restaurant Magazine minden évben felállítja a világ ötven legjobb éttermének rangsorát. A szaklap természetesen idén is közzétette a közel ezer séf, vendéglős, szakújságíró és élelmiszer-szakértő alkotta testület szavazása nyomán született listát.
A már-már művészi teljesítményt jelentő ételköltemények mellett a csúcséttermekben felszolgált boroknak is az elérhető legmagasabb minőséget kell jelenteniük. Ezért is érdemes megnézni a legjobb éttermek borlapjait, melyeket komoly szakértők hosszas szelektálás után állítanak össze.
- mondja Herczeg Ágnes nemzetközi borszakértő, szaktanácsadó.
Lényeges, hogy a bor külföldön egy stabil importőrrel rendelkezzen, és az megfelelően képviselje és promótálja adott pincészet borait. Ezért is könnyebb jelenleg egy nagy nemzetközileg is elismert tulajdonosi háttérrel bejutni a sommelier-khez, mivel egy erős portfólió komolyabb képviseleti rendszert tud nemzetközileg is biztosítani. Jó példa erre a Disznókő: a tokaji csúcspincészet a francia Axa Millésimes csoporthoz tartozik. A csoport portfóliójába tartozó vörösborok és portói borok a világelithez tartoznak, velük együtt tudnak bejutni a Disznókő aszúi, eszenciái a legmenőbb éttermekbe.
- igaz, ez inkább desszertként fogyasztandó, konkrétan kristály kiskanállal, úgynevezett Esszencia angyallal (a Royal Tokaji szintén 2003-as Esszenciája még ennél is drágább: közel félmillió forint).
A cikk saját termék népszerűsítését szolgálja.