Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Több üzletláncnál évek óta megfigyelhető trend, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a borválasztékra. Ez nem azt jelenti, hogy eltűnnek a legalsó polcokról a flakonos, kannás, konkrét borvidék megjelölése nélküli borok, vagy a 400-500 forintos édes vörösek, hanem azt, hogy presztízs lett a láncok számára, hogy neves termelők borait forgalmazzák, vagy saját márkanévvel árusítsanak kiemelkedő ár-érték arányú borokat.
A célközönséget leginkább azok jelentik, akik rendszeres látogatói a borboltoknak, érdeklődnek a minőségi borok iránt, figyelik a szaksajtót. Ugyanakkor sok jó bort találni az áruházakban a belépőkategóriában: ezek kiválóan alkalmasak lehetnek arra, hogy a kevésbé tájékozottak megismerkedjenek egy-egy fajtával vagy termőterülettel. Ugyanakkor azok is fogyasztóközönséget jelentenek, akik bár szeretnének újdonságot kóstolni, inkább árérzékenyek, azaz nem fizetnének 2000 forintnál többet egy üveg borért.
Az áruházláncok sok esetben közvetlenül a pincészetektől vásárolnak, központi beszerzéssel dolgoznak, így alacsonyabban tudják tartani az árakat. Vannak olyan láncok, akik komoly nemzetközi beszerzési láncába a magyar üzletek is bekerülnek, és master of wine-ok által válogatott tételeket hoznak Magyarországra, a világ felkapott borvidékeiről. Ugyanakkor egy ilyen láncba a magyar borászatok is bekerülhetnek, így például Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában is találhatnak színvonalas magyar borválasztékot a fogyasztók.
Herczeg Ágnes nemzetközi borszakértő, szaktanácsadó nemrég a gaultmillau.hu-nak arról beszélt, hogy a Lidl Magyarország stratégiai tanácsadójaként arra törekszik, hogy több magyar bor kerüljön a polcokra. Az áruházlánc csökkenti a folyamatosan elérhető külföldi borok számát a magyar borok javára, a magyar boroknak és a magyar borászoknak szeretnének több lehetőséget biztosítani. Hozzátette: kihasználják a közvetlenül a pincészetektől történő központi beszerzést és a gyors forgást, így optimalizálják a kínálatot. A szakértő egyébként saját Facebook-oldalán rendszeresen bemutatja, hogy szerinte milyen borokat érdemes vásárolni a diszkontláncnál.
Más láncok, például az Aldi és a Tesco is évek óta a borblogok kedvencei. A Tesco Finest saját márkás termékcsaládban izgalmas külföldi borokat is találhatunk, remek áron. Jó példa erre a dél-afrikai Adi Badenhorst, akit nem túlzás igazán felkapott sztárborásznak nevezni (ráadásul egy neves borász dinasztia leszármazottja). Badenhorst chenin blanc-ja ezer forint alatt kapható az áruházláncnál, szakértők szerint ár-érték arányban elképesztő teljesítményt nyújt ez a furminthoz hasonlító, gyümölcsös fehérbor.